Підтримати

проблеми і задачі підструктур. маніфест акторів другого плану

робоче тіло підструктур, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: maris prieditis
робоче тіло підструктур, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: maris prieditis

підструктури — колективний робочий процес, розпочатий у серпні 2020 року, що розглядає тимчасові конструкції та меблі з будівельних майданчиків, учасників та умови роботи, в яких ці конструкції створюються. підструктури брали участь у київській секції тбіліського бієнале у жовтні 2020 року, у серпні 2021 року в міській резиденції СЕЗАМ-ПОЛІКЛІНІКА 2021 у місті Славутич, у колективній виставці «ательєнормально» в жовтні 2021 та деінде.

під час резиденції, що відбувалася в будівлі колишньої поліклініки міста славутич, підструктури створили тимчасовий простір, в якому всі речі й конструкції були зроблені з матеріалів, знайдених у поліклініці, включно з фрагментами, що були відчищені, оновлені та повернуті до використання завдяки колективній роботі. Your Art публікує фотоматеріали з резиденції та текст, що був наданий нам учасниками підструктур.

*коментар. після написання цього тексту, 26 вересня 2021 року, у будівлі колишньої поліклініки сталася пожежа, що знищила простір, створений підструктурами.

процес прибирання, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: maris prieditis

проблеми і задачі підструктур

‍ми — підструктури, understructures, subestructuras etc. — явище, що перекладається на всі мови, існує в будь-якому побуті та культурі й означає тих, що надають опору чи підтримку, не являючи собою центр уваги чи дійства.

ми не є художніми висловлюваннями, архітектурними досліженнями, соціальними проєктами чи предметами дизайну. перш за все, ми є творіннями крайньої необхідності, що з’явилися в умовах колективного та обмеженного спів-існування.

наше існування — тимчасове, мінливе і без-цінне. явлені у цей світ в умовах обмеження і потреби, утворені з будівельного сміття та залишків, ми проживаємо коротке життя, після чого знову розчиняємося у смітті. як і все матеріальне, що з небуття прийшло і в небуття повертається, ми лиш тимчасово існуємо між залишками й залишками.

процес збірки, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: анна рябова, тимур ахмєтов, вітя глущенко

наше робоче тіло не має сталої форми чи органів. воно збирається за крайньої необхідності, змінюється в процесі роботи і вбирає у себе нові елементи, що за потреби ідентифікують його.

робоче тіло живе і регулюється самостійно: будь-що, будь-де та будь-коли збирається за принципами роботи будівельного майданчику, де все зумовлюється середовищем, матеріалом і технічними з’єднаннями. нові елементи, що долучаються до підструктур, додають їм стійкості та подальшого розуміння їхніх проблем і задач.

підструктури не мають планів, креслень чи схем. робоче тіло, що народжується на місці, кожен раз вчиться говорити, рухатись і взаємодіяти з навколишнім світом. підструктури — це новонароджені тіла з уламків старих тіл. ці тіла ростуть, працюють, сперечаються та, зрештою, святкують.

процес святкування, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: ання рябова, вітя глущенко

підструктури — прозорі медузи, що плавають у морі контексту. ми дихаємо, живимося і випорожнюємося контекстом, він проникає в нас, а ми проникаємо в нього. вирвані з контексту, ми помираємо або перетворюємося на залишки.

ми маємо здатність говорити, слухати, проявляти увагу до ближнього, взаємодіяти, приймати рішення інтуїтивно, виробляти аргументи і контраргументи, бути одночасно твердими й слабкими, стабільними та хиткими, згодними і не-згодними. ми вбираємо у себе всі ці протиріччя, але перш за все, ми насичуємося та піклуємося нашим навколишнім середовищем. до нього ми хочемо бути корисними, чутливими, ніжними, бережливими.

ми не протагоністи, ми — актори другого плану. ми хочемо підтримувати та допомагати, полегшувати й заспокоювати, обіймати і бути поруч. ми хочемо бути надійними тимчасовими помічниками, хиткими стабільними опорами. немає нічого важливішого за цю необхідність.

1.-DSC05257
сергій соловйов, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич.
фото: богдан волох
2.-DSC04378
анатолий нестеренко, приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич, ракетки для настільного тенісу (осб, ламінована дсп), м’ячі для настільного тенісу, сидіння із шафи для одягу та фрагменти столу для настільного тенісу (осб, ламінована дсп). фото: богдан волох

підструктури, славутич 2021 / робоче тіло: приміщення реєстратури колишньої поліклініки міста славутич, програма easa україна, команда сезам 2021, світильники на стелю, led лампи 120/150 см, пункт прийому кольорового металу, віконне скло, різак по склу, різак канцелярський, плити о-с-б та д-с-п різного розміру, фактури і товщини, фрагменти меблів, шафи для одягу, медичний рівень для вимірювання зросту, саморізи, болгарка с диском по металу та дереву, електричний лобзик, шуруповерт стаціонарний та автономний, вода, миючі засоби, тканина, металевий дріт 3 мм, батареї опалення, 20 пляшок пива «чернігівське» 2,35 л, волоські горіхи, польові квіти, клуб електриків, вища архітектурна освіта, графічний дизайн, группа «скрябін» — альбом «технофайт» (1993), стіл «депутат», стілець пластиковий з приєднаною дерев’яною ніжкою, стілець the thinker, неназвані стільці та сидіння, текст, надрукований на аркуші А4, юстіна лестон, амро абделаім, богдан волох, тімур ахметов, анна рябова, нікіта акуленко, катерина шургутанова, ульфур брагі еінарсон, назар боднар, вітя глущенко, анатолій нестеренко, валентин сухотський, сергій солов’йов, богдан волох, dj north side та все і всі не-названі (…)

(підструктури, славутич 2021). фото: богдан волох
робоче тіло підструктур, простір реєстратури колишньої поліклініки міста славутич. фото: богдан волох

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Більше матеріалів

«Життя мало мене чи зламати, чи зробити художником — зробило художником». Про роботу з архівами Віктора Зарецького
678

«Життя мало мене чи зламати, чи зробити художником — зробило художником». Про роботу з архівами Віктора Зарецького

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: