Вакансії

15 фото: твори Марселя Дюшана

exc-5ed769b637f74a112a5e5da0
exc-5ed769b637f74a112a5e5da0

Марсель Дюшан — художник, скульптор, автор техніки ready-made завжди любив експериментувати у творчості. У його автобіографії згадують, що він міг декілька місяців не витирати пил зі скла, щоб потім подивитись, якими узорами бруд лягає на поверхню. 

Про Марселя Дюшана пишуть і говорять. Авторка Каролін Кро випустила докладну біографію, у якій розповідає про його основні мотиви у творчості, особисте життя, шахи, секс та сексуальність в роботах. У 2019 році на світ вийшла документальна стрічка Marcel Duchamp: The Art of the Possible, в якій перед глядачем буквально падає завіса суворого, думаючого митця. Глядач розуміє, що Дюшан наче грається з нашою свідомістю, постійно ставлячи перед нами головоломки, які ми маємо розв’язувати. Художник насміхався з бюрократичних правил мистецького часу, він любив шокувати публіку. Наприклад, на першій міжнародній виставці сюрреалізму в Нью-Йорку Дюшан представив роботу, яка заполонила простір. Він натягнув нитку навколо всіх виставкових зал, через що ходити або розглядати роботи було дуже складно.

У підбірці дивимось на найдивніші роботи художника, які представили на його ретроспективі у Вашингтоні.

16 Miles of String, 1942 ©PHILADELPHIA MUSEUM OF ART  Робота з першої міжнародної виставки сюрреалізму в Нью-Йорку

16 Miles of String, 1942 ©PHILADELPHIA MUSEUM OF ART

Робота з першої міжнародної виставки сюрреалізму в Нью-Йорку

Кавомолка, 1911 © TATE MODERN

Кавомолка, 1911 © TATE MODERN

Hat Rack, 1917 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN  У цій роботі художник намагався за допомогою тіні створити ефект 4D простору

Hat Rack, 1917 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN

У цій роботі художник намагався за допомогою тіні створити ефект 4D простору

L.H.O.O.Q., 1919 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN.  Відкритка з Моною Лізою, якій Дюшан домалював вуса

L.H.O.O.Q., 1919 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN.

Відкритка з Моною Лізою, якій Дюшан домалював вуса

Door: 11 Rue Larrey, 1927 ©artnews  У Дюшана також було почуття гумору, цей ready-made він зробив у вигляді певного порталу.Одні двері слугували одразу для двох проходів, людина могла закрити одну кімнату, тим самим відкриваючи інший, і жодного не можна було закрити одночасно

Door: 11 Rue Larrey, 1927 ©artnews

У Дюшана також було почуття гумору, цей ready-made він зробив у вигляді певного порталу.Одні двері слугували одразу для двох проходів, людина могла закрити одну кімнату, тим самим відкриваючи інший, і жодного не можна було закрити одночасно

Bicycle Wheel, 1913 ©TONY KYRIACOU/SHUTTERSTOCK  Один з перших ready-made, які зробив Марсель Дюшан. Оскільки, в цій техніці властиво називати будь-який предмет твором мистецтва, на початку ХХ століття, ця думка була революційною і завжди викликала бурю емоцій на виставах

Bicycle Wheel, 1913 ©TONY KYRIACOU/SHUTTERSTOCK

Один з перших ready-made, які зробив Марсель Дюшан. Оскільки, в цій техніці властиво називати будь-який предмет твором мистецтва, на початку ХХ століття, ця думка була революційною і завжди викликала бурю емоцій на виставах

3 Standard Stoppages, 1913–1914 © TATE MODERN  Дюшан склав три шматка однометрової нитки

3 Standard Stoppages, 1913–1914 © TATE MODERN

Дюшан склав три шматка однометрової нитки

Comb, 1916 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN

Comb, 1916 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN

Fountain, 1917 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN  Найвідоміший реді-мейд, це пісуар з підписом «R.Mutt» (Р. Дурень). Роботу мали представити на виставці Товариства незалежних художників. Офіційно в експонуванні роботи Дюшану відмовити не могли, оскільки, він заплатив річний внесок. На самій виставці представили лише фотографію пісуара

Fountain, 1917 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN

Найвідоміший реді-мейд, це пісуар з підписом «R.Mutt» (Р. Дурень). Роботу мали представити на виставці Товариства незалежних художників. Офіційно в експонуванні роботи Дюшану відмовити не могли, оскільки, він заплатив річний внесок. На самій виставці представили лише фотографію пісуара

The Bride Stripped Bare by Her Bachelors, Even (The Large Glass) (1915-23) ©THE PHILADELPHIA MUSEUM OF ART  Ця робота має глибоко сексуальну конотацію. Наречена, образ, який часто повторює Дюшан, стоїть навпроти холостяків, піднімаюче їхнє лібідо

The Bride Stripped Bare by Her Bachelors, Even (The Large Glass) (1915-23) ©THE PHILADELPHIA MUSEUM OF ART

Ця робота має глибоко сексуальну конотацію. Наречена, образ, який часто повторює Дюшан, стоїть навпроти холостяків, піднімаюче їхнє лібідо

50 cc of Paris Air, 1919 ©GEORGIOS KEFALAS/EPA/SHUTTERSTOCK  Ампула з паризьким повітрям. Робота, як і більша колекція робіт художника знаходиться у Філадельфії. Цікаво, у 1949 році її випадково розбили та відреставрували, що означає, в ампулі більше не паризьке повітря

50 cc of Paris Air, 1919 ©GEORGIOS KEFALAS/EPA/SHUTTERSTOCK

Ампула з паризьким повітрям. Робота, як і більша колекція робіт художника знаходиться у Філадельфії. Цікаво, у 1949 році її випадково розбили та відреставрували, що означає, в ампулі більше не паризьке повітря

The Box in a Valise, 1935–1941 ©Hirshhorn Museum and Sculpture Garden  Марсель Дюшан створив декілька валіз, кожна з яких відігравала роль музею, а роботи були мініатюрними копіями його творів

The Box in a Valise, 1935–1941 ©Hirshhorn Museum and Sculpture Garden

Марсель Дюшан створив декілька валіз, кожна з яких відігравала роль музею, а роботи були мініатюрними копіями його творів

Prière de toucher, 1947 ©SOTHEBY'S  Каталог виставки сюрреалістів, який художник оформив в формі грудей

Prière de toucher, 1947 ©SOTHEBY’S

Каталог виставки сюрреалістів, який художник оформив в формі грудей

Rotoreliefs, 1935 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN.  Серія двосторонніх дисків, які мали закручуватися на програвачі звукозапису зі швидкістю 40-60 об/хв таким чином, що утворювали візуальну ілюзію

Rotoreliefs, 1935 ©HIRSHHORN MUSEUM AND SCULPTURE GARDEN.

Серія двосторонніх дисків, які мали закручуватися на програвачі звукозапису зі швидкістю 40-60 об/хв таким чином, що утворювали візуальну ілюзію

Bookbinding for Ubu Roi, 1935 ©THE ART INSTITUTE OF CHICAGO  Обкладинка до п’єси Альфреда Джеррі Ubu Roi

Bookbinding for Ubu Roi, 1935 ©THE ART INSTITUTE OF CHICAGO

Обкладинка до п’єси Альфреда Джеррі Ubu Roi

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: