Анна Бекерська — фотограф, художниця та дизайнерка. Її основні медіуми — цифровий колаж, художня фотографія і відео. У своїх роботах Анна Бекерська створює ірреальний ландшафт, де непоєднувані елементи зіштовхуються в утопічних сюжетах. Таким чином художниця візуалізує свою критику сучасності.
Роботи Бекерської виділяються впізнаваною естетикою: художниця створює візуально привабливі образи, використовуючи тривіальні, не завжди красиві об’єкти. Накладанням різних планів вона конструює особливе середовище для своїх ліричних героїв, які зазвичай ідеологічно чи естетично контрастують зі своїм оточенням. Таким чином, у «глянцевих» сценах криється велика частка абсурду та іронії, яких вона досягає зіштовхуванням приземленого та піднесеного.
Автопортрет, 2014—2017
У серії «Автопортрет» Анна Бекерська за допомогою колажу поміщає себе у різноманітні фантазійні ситуації. Образи, які вона створює, стають способом «прожити» різні ідентичності, часто несумісні одна з одною. В таких яскравих декораціях будь-які форми самоідентифікації видаються мінливими, ковзаючими та мерехтливими — незмінною залишається тільки людина, яка їх приміряє.
Велике місце у практиці Бекерської займає тема морського відпочинку, яка в її роботах набуває декількох іпостасей. Перш за все, це берег Криму як батьківщина художниці, що народилася у Сімферополі. Також це пострадянський публічний пляж, де панує особлива атмосфера занедбаних баз відпочинку. Водночас, це Південь України як сувора пустельна місцевість, в якій поза береговою лінією здебільшого починається скупий степовий пейзаж. Нарешті, це Крим як окупована територія та певна міфічна земля, де ведеться геополітична боротьба — що розгортається на тлі незмінного пляжного дозвілля.
Бойс у Криму, 2017
Серія Анни Бекерської «Бойс у Криму» — це присвята культовому німецькому художнику 20 століття Йозефу Бойсу. Художниця бере за основу легенду про те, як під час Другої світової війни літак Бойса розбився десь у кримських степах. Як він пізніше розповідав, кримські татари врятували йому життя: вони обмазували його тіло жиром, загортали у повстяні ковдри і відгодовували медом.
Бекерська переносить Бойса у сучасний Крим, де художник співає в караоке і самотньо гуляє морським берегом. Рефреном подорожі стає його знамените висловлювання «Everyone is an artist» («Кожен є художником»).
Проект «Бойс у Криму» був створений в межах міжнародного проекту «Портал» у 2017 році.
Важливим мотивом у роботах художниці є руїна та процес руйнування. Це особливо виявляється у її іронічному використанні пострадянського ландшафту з його закинутими, напіврозваленими будівлями та об’єктами. «Довгий час я доволі боляче сприймала навколишню “естетику”. Хвилювалась, впадала в депресію, а потім вирішила, що єдиний спосіб існування в ній — це сміх над тим, що відбувається», — каже вона.
На колажах Бекерської старі будинки та пам’ятники радянським вождям руйнуються, падають, а на новоутворених пустищах виростають хрести та храми: цикли занепаду та відновлення стосуються не лише архітектури, а й ідеології.
Відпустка, 2019
У проекті «Відпустка» Анна Бекерська створила тридцятиметровий тотальний колаж, який розповідає про життя на базі відпочинку «Золотий берег» на півострові Бірючий, на березі Азовського моря. Художниця протиставила ідеалізовані уявлення про райський відпочинок на березі моря та сувору реальність дешевих вітчизняних санаторіїв — невеликі місцеві курорти зазвичай далекі від образу, створеного рекламою і популярною культурою.
Проект просякнутий скромним шармом бюджетної відпустки. Аскетичний мінімалізм архітектури, яка більше нагадує МАФи, ніж житлові споруди, поєднується з елементами яскравого кітчу, такими впізнаваними на будь-якому пляжі.
Проект був представлений в Dymchuk Gallery у червні 2019 року.
Матеріал підготований за підтримки Dymchuk Gallery
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: