exc-5e8dd933b15bca11b432e11a

7 картин: феміністичне мистецтво Артемізії Джентілескі

Національна галерея в Лондоні планувала відкрити виставку присвячену Артемізії Джентілескі. Вона одна з перших задокументованих жінок-художниць, Її біографія досі надихає художників та письменників на твори. Артемізія Джентілескі — перша жінка, яку обрали у членкині Флорентійської академії мистецтв — першої художньої академії Європи.

Self Portrait as a Female Martyr, ca. 1613–1614. Фото: PRIVATE COLLECTION

Self Portrait as a Female Martyr, ca. 1613–1614. Фото: PRIVATE COLLECTION

Judith Beheading Holofernes, ca. 1613–1614. ©GABINETTO FOTOGRAFICO DELLE GALLERIE DEGLI UFFIZI

Judith Beheading Holofernes, ca. 1613–1614. ©GABINETTO FOTOGRAFICO DELLE GALLERIE DEGLI UFFIZI

Артемізія вивчала живопис в майстерні батька, Орація Джентілескі, та пізніше почала йому асистувати. У 1612 році її зґвалтував флорентійський художник Агостіно Тассі, який працював разом з її батьком. Після судового розгляду ґвалтівника засудили до року в’язниці, а художниця вилила свої почуття в роботі над картиною Judith Beheading Holofernes. Після одруження Артемізія багато переїжджає, з 1612 по 1621 живе у Флоренції, де працює з Козімо II Медічі та дружить з Галілео Галілеєм. З 1626 по 1630 роки живе в Неаполі, а потім переїжджає в маленьке місто Поццуолі, де їй довірили розпис церкви. З 1638-1641 роках жила і працювала в Лондоні разом з батьком під заступництвом Карла I.

Self-Portrait as a Lute Player, 1615–1618. ©WADSWORTH ATHENEUM MUSEUM OF ART, HARTFORD, CONNECTICUT

Self-Portrait as a Lute Player, 1615–1618. ©WADSWORTH ATHENEUM MUSEUM OF ART, HARTFORD, CONNECTICUT

Judith and Her Maidservant,. 1615–1617. ©GABINETTO FOTOGRAFICO DELLE GALLERIE DEGLI UFFIZI

Judith and Her Maidservant,. 1615–1617. ©GABINETTO FOTOGRAFICO DELLE GALLERIE DEGLI UFFIZI

Judith and her Maidservant, 1623–1625. ©THE DETROIT INSTITUTE OF ARTS

Judith and her Maidservant, 1623–1625. ©THE DETROIT INSTITUTE OF ARTS

Susanna and the Elders, 1610. ©KUNSTSAMMLUNGEN GRAF VON SCHÖNBORN, POMMERSFELDEN

Susanna and the Elders, 1610. ©KUNSTSAMMLUNGEN GRAF VON SCHÖNBORN, POMMERSFELDEN

Self Portrait as the Allegory of Painting (La Pittura), 1638–1639.ROYAL COLLECTION TRUST/©2019 HER MAJESTY QUEEN ELIZABETH II

Self Portrait as the Allegory of Painting (La Pittura), 1638–1639.ROYAL COLLECTION TRUST/©2019 HER MAJESTY QUEEN ELIZABETH II

Більше матеріалів