Звідки виникла ідея колаборації у спільний фестиваль?
Аніта: Ідея фестивалю у нас з’явилася абсолютно спонтанно. Якось минулого року, сидячи з подругою на 20ft Radio, ми захотіли зробити барахолку. Згодом до неї додалося музичне наповнення. Це були просто органічні, дружні зустрічі, але в них одразу відчувалася певна синергія. Після місяця таких обговорень ми зрозуміли, що не хочемо ми більше ніякої барахолки, а хочемо повноцінний фестиваль.
А скільки часу пройшло від зародження ідеї до реалізації? Як відбувся фестиваль минулого року?
Павло: OUTSIDE вперше відбувся минулого року. Так, ми скористалися невеликим послабленням карантинних обмежень і стали мало не єдиним фестивалем такого формату в Києві. З одного боку — нам пощастило, а з іншого — ми ніби самі це маніфестували. Часу в нас було дуже мало і процес організації розвивався, як снігова куля. Від ідеї барахолки до першого анонсу пройшло десь тижні 3, а сам фестиваль відбувся вже через 3 місяці.
Як у вас розділені обов’язки? Хто за що відповідає на фестивалі?
Аніта: Ідея фестивалю прийшла в голову мені з подругою, яка брала участь в організації минулого року. Розмовляючи з нею на тому ж 20ft, повз нас пройшов Павло (Otel`), кучеряві кучері якого не помітити просто неможливо (сміється). Він запитав нас:
— А що ви тут таке задумали?
— Та думаємо всіх зібрати, музичку якусь увімкнути.
— Оу, фестиваль? То я з вами!
Згадавши про те, що можна залучити джазових артистів, ми прийшли до Христини в Uncovered.
«В Uncovered ми знімаємо лайви для маловідомих, різножанрових українських артистів, але переважно — для джазових музикантів. Ми організовували також серії з шести джазових концертів. До речі, деякі з тих учасників, хто тоді виступав, будуть на OUTSIDE, але трохи в іншому складі. Це DISLOCADOS, BITLO та BORIS MOGYLEVSKIY QUARTET.
Після запрошення мене Анітою в команду фестивалю я стала кураторкою джазової та інструментально-концертної сцени. У нас у всіх є свої зони відповідальності і водночас ми спільно відповідаємо за все. Кожен бере на себе окремо ті обов’язки, у яких в нього найбільше експертизи, а все інше вирішуємо разом. Ми ділимо між собою завдання, довіряємо один одному, підтримуємо і надихаємо, так спільно налаштовуємось на потрібний лад», — каже Христина Кірік — джазова музикантка, яка професійно грає на контрабасі близько 10 років, засновниця студії Uncovered Music Space.
У вас є 4 сцени, виступи вдень і вночі. Розкажіть про музику і про хедлайнерів.
Христина: На джазовій сцені хедлайнера як такого немає. Раджу послухати всіх. Програма почнеться зі сальсового концерту, потім джаз, потім фьюжн-джаз. Власне, це підбірка молодих та цікавих перспективних артистів, аби розігріти публіку різножанровою локальною музикою.
Аніта: Вечірня сцена, з точки зору всіх активностей, фокусується саме на локальних артистах, яких ще не було можливості почути на супер-масових заходах. По своєму звучанню і якості музики вони точно заслуговують бути на масштабних івентах, але ми беремо їх поки вони молоді й гарячі.
Якщо говорити про іноземні привози — хочемо відкривати Україні маловідомих артистів або тих, хто дуже давно у нас не був чи не виступав. На пре-паті до нас приїде діджей L.F.T, він грав back-to-back з Helena Hauff, у нього є багато крутих релізів на знакових для сцени лейблах, але в Україну його ще ніхто не привозив. Зараз у нього тур по Європі і через кілька років він стане впізнаваним та популярним, а ми хочемо його почути саме у статусі «young blood». Те ж саме можна сказати про ARABIAN PANTHER — один із хедлайнерів вже на основному фестивалі. В нього цікаве коріння: француз з арабським походженням, тому він виступає в масці-рафатці, грає глибоку електроніку зі східними мотивами та семплами з живих інструментів.
Cаме розмежування сцен логічне — на 20ft легка, річкова музика, простір outdoor. Минулого року там висіла величезна диско-куля, було багато диму і стояли пальми.
Otel ‘ всередині — це такий справжній «сирий» клуб, цегла, червоне світло і жорстка музика. В Otel ‘ виступить Schwefelgelb — це дуже потужне техно-дуо з лайв-виступом. Ми любимо лайв (але і не вважаємо, що діджей-сети гірші!). Вони теж давно не були в Україні і СНД.
Даніїл (20ft Radio): Один з тих, кого можемо виділити з діджеїв, це Pletnev. Він був добре відомим у нас кілька років тому саме як Pletnev, а потім змінив нік і став Ponty Mython, який своєю мелодичною хаус-електронікою зміг увійти в світовий електронний дискурс. Крім цього, чекаємо ще одного діджея з Берліну, який що б не грав — це верх екстазного безумства.
Окрім музичної частини, у вас запланована ще артпрограма. Які перформанси будуть?
Андрій: У нас відбудеться декілька перформансів, гепенінг та одна інсталяція. Наприклад, перформанс «Ворожіння по клітору» від AntiGonna, який наробив неабиякого шуму в Одесі, тепер буде представлений в нас. Часовий ресурс ворожки обмежений, а бажаючих тільки більшає. Також буде інсталяція від Оксани Казьміної під назвою «Отвір», ця робота — запрошення зазирнути в простір роздумів художниці про власну тілесність і не тільки. А ще відбудеться гепенінг від нової групи з нестабільної кількістю учасників та провокативною назвою 4 hours of Gomorrah. Це оммаж Маркізу Де Саду та режисеру Федеріко Фелліні. Під час гепенінгу дизайнер BDSM одягу Егор Баштовенко, режисер та художник Євген Коршунов та інші читатимуть уривки з книги «Філософія в будуарі», де панує нічим не обмежена сексуальна свобода, а сама книга значно вплинула на сучасну західну філософію. «Від кокетки можна захиститись, а від таємної розпусниці — ніколи», — писав де Сад.
А на які теми буде лекторій? Загалом це цікаве поєднання — освіта й вечірка. Розкажіть більше про це.
Андрій: Ми вважаємо, що серед нашої аудиторії, яка приходить аби відпочити і потусуватися на Нижньоюрківську, є багато людей, які цікавляться широким спектром тем. Електронна музика вже давно є частиною молодіжної культури, а відповідно — нам хочеться з цією публікою ділитися досвідом, давати їй контекст того, що зараз у культурі відбувається. Лекції будуть на наступні теми: «Сексуальність, тіло та ідентичність в мистецтві» від кураторки Марії Вторушиної, «Як дизайнери-експериментатори змінили хід історії моди» від Марії Міготіної — головної редакторки сайту L’Officiel, «Шокові методи в мистецтві», яку прочитаю я, а також «Історія розвитку сучасної музики» від засновника фествиалю Next Sound Андрія Кіріченко та «Мистецтво вулиці і культура промзони» від мистецтвознавиці Галини Глеби.
Фестиваль відбувається без спонсорської підтримки?
Павло Дергачов: Сам фестиваль — це заряджений do it yourself формат, у якому присутня структура масштабного івенту, але без залучення спонсорів та рекламних інтеграцій. За наявності на території спонсорських локацій з’являється відчуття, ніби ми комусь догоджаємо, з’являється бачення зворотної сторони глобалізму, а це не релевантно з нашими цінностями. Візуально реклама на території фестивалю відволікає від того, що там відбувається — ще одна причина, чому у нас її немає. І в результаті — бачимо атмосферний і водночас масштабний захід, на якому всім комфортно, де немає відчуття, що хтось щось намагається нав’язати чи продати. Повна свобода самовираження й відкритості.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: