У 1793 році Жак Луї Давид, художник доби Французької революції, намалював картину «Смерть Марата» на честь вбитого друга, однієї з ключових осіб Французької революції, Жана-Поля Марата. Картина, яка сьогодні знаходиться в Музеї образотворчих мистецтв у Брюсселі, залишається одним із визначальних образів тієї епохи. Портал artnet зібрав у підбірку факти, які будуть цікаві кожному.
1) Картину написали, наслідуючи Караваджо.
Під час студентства Жак Луї Давид захоплювався Караваджо, тоді до художника було зовсім інше ставлення, ніж зараз. Безкровне поранення у «Смерті Марата» перегукується з картиною The Entombment of Christ Караваджо 1603 року. Різке освітлене обличчя Марата також взято з Magdalene in Ecstasy. Революційність Караваджо полягала у тому, що на картинах на релігійну тематику, він зображав звичайних людей. Згідно з ідеологією Французької революції цей хід і полюбився Жак Луї Давиду.
2) Вбивця Марата, Шарлотта Кордай, перед смертю попросила написати її портрет.
Шарлотта хитрістю потрапила до дома Марата, сказала, що має записку про ворогів революції, а потім вбила Жана-Поля. Після затримання вона сказала: «Я вбила одного чоловіка, щоб врятувати сто тисяч». Кордай стратили на гільйотині, перед смертю вона використала право на останнє бажання, яке мали виконати. Вона зажадала, щоб написали її портрет. Історія створює нових переможців, до Французької революції було різне ставлення, тому після смерті саме Шарлотта стала образом, який всі вихваляли.
3) Родина намагалась продати картину після смерті Жака Луї Давида.
Шарль Бодлер, один із перших мистецтвознавців, а також поет-модерніст, сприяв тому, аби картина залишилася в історії. У 1846 році, побачивши картину на невеликій виставці творів Девіда в Парижі, він написав оду твору.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: