exc-5e86000e64ef961d00f64a54

6 робіт ленд-арту: від пшеничного поля в центрі Нью-Йорку до штучних спіральних дамб

Ленд-арт як художній рух сформувався в 1960-1970 роках. Частина художників працювала саме в супротив простору галереї чи музею, який нав’язував свій контекст. Найвідоміші представники напрямку такі як Жан-Клод і Христо загортали  Рейхстаг у полотна, а Агнес Денес в проєкті Wheatfield – A Confrontation посіяла поле пшениці в центрі Нью-Йорку.

Wheatfield – A Confrontation, Агнес Денес, 1982. Світлина:  greenword

Wheatfield – A Confrontation, Агнес Денес, 1982. Світлина: greenword

Агнес Денес, Wheatfield – A Confrontation, 1982

Здавалось як може художниця дозволити провести проєкт в центрі Нью-Йорку, на площі вартістю 4,5 мільярди доларів? У 1980-х берег річки Гудзон засипали піском, щоб побудувати нові хмарочоси. Оскільки, будівництво почалось не синхронно, частину території віддали художникам для проведення акцій. У 1982 році художниця Агнес Денес провела акцію, де засіяла невикористану територію пшеницею, на наступний рік вона дала врожай 450 кілограмів. Робота зосереджена на переосмислення капіталістичних ідей.

Майя Лін, Storm King Wavefield, 2007–2008

Художниця створила сюрреалістичний пейзаж: завдяки траві та землі вона утворила штучні зелені хвилі. Робота знаходилась в мистецькому центрі Storm King у штаті Нью-Йорк, де 500 гектарів долини річки Гудзон використовують як виставковий простір. 

Роберт Смітсон, Spiral Jetty, 1970

Роберт Смітсон у 1970 створив конструкцію з чорного базальту, сьогодні вона почала обростати болотом та сіллю. Довжина дамби — 450 метрів, ширина — 4,5 метра. Спіраль закручена проти годинникової стрілки і спрямована від берега углиб озера. Через нерівномірність опадів спіраль іноді занурюється під воду, а іноді повністю видніють на суші. 

Spiral Jetty, Роберт Смітсон, 1970. Світлина: NANCY HOLT/©HOLT SMITHSON FOUNDATION AND DIA ART FOUNDATION/LICENSED BY VAGA AT ARTISTS RIGHTS SOCIETY (ARS), NY/COURTESY DIA ART FOUNDATION, NEW YORK

Spiral Jetty, Роберт Смітсон, 1970. Світлина: NANCY HOLT/©HOLT SMITHSON FOUNDATION AND DIA ART FOUNDATION/LICENSED BY VAGA AT ARTISTS RIGHTS SOCIETY (ARS), NY/COURTESY DIA ART FOUNDATION, NEW YORK

Мішель Стюарт, Niagara Gorge Path Relocated, 1975

Мисткиня провела проєкт в якому спустила 140 метрів паперу в долину Ніагарської ущелини.

Майкл Хайзер, Circular Surface Planar Displacement Drawing, 1970 

У 2005 році в інтерв’ю The New Ypork Times Хейзер сказав: «У мене не було багато друзів. Я не був спортсменом, не грав у командні види спорту. Єдине, що мені подобалось, це їздити на мотоциклі. У 1975 році Майкл проїхався по пустелі Dry Lake залишивсь десятки рисунків кілець намальованих розпеченою гумою шин мотоцикла.

Більше матеріалів