✔️ Перше та головне — погодився взяти участь в конкурсі на посаду директора музею і очолити Одеський художній. Він знав, що доведеться долати неабиякий опір, але прагнення відродити музей та подарувати Одесі сучасний культурний простір було сильнішим.
✔️ Втілив три масштабні проєкти, присвячені окремим періодам мистецтва: «Спецфонд: репресоване мистецтво», «Ексгумація. Соцреалізм з колекції Одеського художнього музею» і «Суворі та стильні».
✔️ Також в останні роки в Одеському художньому пройшли виставки Влади Ралко, Володимира Буднікова, Михаїла Рева, Марії Куліковської, Віктора Маринюка, Бориса Лур’є, Костянтина Сомова, Володимира Наумця, Ігоря Гусєва, Юрія Сивирина, Михайла Жука з колекції Тараса Максимюка, Миколи Глущенка, APL 315, Ігоря Гайдая, Анни Миронової, Володимира Мельниченка та Ади Рибачук.
✔️ Ройтбурд як ніхто інший вмів зацікавити людей музеєм і згуртувати навколо нього. Так зібралася наша меценатська спільнота «Клуб Маразлі», до якої належав сам Ройтбурд; так збиралися найбільші в історії Одеси мітинги на підтримку музею.
✔️ Музейні стіни змінилися до невпізнаваності, подекуди буквально: від аварійної стелі Серебряківської зали ми прийшли до нових залів, пофарбованих тією ж фарбою, що стіни Лувру.
✔️ За 3 роки музейна колекція поповнилася майже 600 новими роботами — це більше, ніж за попередні три десятиліття.
✔️ З 2017 року музей відреставрував на базі Національного науково-дослідного реставраційного центру України 33 роботи. Нині маємо власні реставраційні майстерні з професійними реставраторами.
✔️ За активної участі та сприяння Ройтбурда вийшли нові музейні видання, присвячені архіву та формуванню колекції Одеського художнього; каталоги виставок.
✔️ За нового директора в Одеському художньому вперше з’явилися окремі відділи комунікацій та івентів. Це дозволило вивести музейний сервіс і наповнення на принципово новий рівень. Сформувався окремий напрямок роботи з дітьми.
✔️ Найбільшим подарунком Ройтбурда Одеському художньому та місту стала нова експозиція сучасного мистецтва #ВідДвадцятихДоДвадцятих на другому поверсі. Подарунком в прямому сенсі: вона більш ніж на половину складається з дарувань з його власної колекції, а також дарувань художників і колекціонерів, що підтримували прагнення Ройтбурда підняти музей на національний рівень.
✔️ Від самого початку Ройтбурд хотів зробити Одеський художній не тільки місцем дозвілля, а й точкою спілкування та єднання української художньої спільноти. Останнім проєктом, який він встиг завершити у музеї, став конкурс OFAM WALL, де 132 художники з усієї країни змагалися за можливість створити роботу до музейної експозиції.
✔️ Однією з головних задач Ройтбурд вважав отримання Одеським художнім статусу національного. Ми зробимо все необхідне, аби довести розпочату ним роботу в цьому напрямку до кінця.
Олександр Ройтбурд не любив, коли його називали «директором». І він дійсно був і лишається для Одеського художнього набагато більше, ніж просто директором. Він дав музею нове життя, яке не виміряти лише кількістю проданих квитків і нових картин в експозиції.
Для нас було честю та великою радістю співпрацювати з Олександром Ройтбурдом. Кожен і кожна з нас завжди пам’ятатимуть ці чотири роки — такі яскраві та насичені, такі несправедливо короткі. Дякуємо за все. Будемо сумувати.
Команда Одеського художнього
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: