Підтримати

Резиденція RUDA project: 6 художників про свою участь у проєкті

RUDA project — тематична артрезиденція, покликана досліджувати техногенну естетику індустріальних локацій Кривого Рогу, створена 39.9gallery спільно з GREY club house та ArcelorMittal Kryvyi Rih. Вона спрямована на вивчення та осмислення контексту одного з найбільших промислових міст України зі своєю унікальною історією та соціокультурним контекстом.

З 4 по 14 серпня 2021 року протягом 10 днів 10 сучасних українських митців та мисткинь з різноманітних куточків України відвідували промислові об’єкти ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», діючі та затоплені кар’єри, оглядові майданчики з видом на промислові об’єкти, історичні вулиці Кривого Рогу. Куратором резиденції став Дмитро Голець, а менеджеркою — Марія Василець.

Поліна Полікарпова, Ірена Тищенко, Женя Лаптій, XUANH sisters (Марина Довганич та Оксана Ніколаєва), Олег Путрашик і Даня Ковач розказали Your Art про свою участь у резиденції та втілені проєкти.

Поліна Полікарпова

Поліна Полікарпова

Я давно мріяла потрапити до Кривого Рогу за численними рекомендаціями друзів і колег-фотографів. Участь в резиденції Ruda Project дала цій мрії здійснитися.

Вже більше трьох років, а тим більше в постковідний період, я стала одержима внутрішнім туризмом — дослідженням і документуванням ландшафтів не тільки рідного Харкова і Києва, а й нових для мене міст, що мають унікальну для себе історію і культуру, не останньою чергою пов’язану з постіндустріальною спадщиною. У випадку з Кривим Рогом — для мене це була можливість досліджувати не постіндустріальні, а діючі індустріальні об’єкти архітектури. До того ж насичена екскурсійна програма давала можливість не тільки подивитися на них зі сторони, а опинитися в їхньому епіцентрі: відвідати, побувати зсередини, поспостерігати за процесом роботи

Новий досвід резиденції здався мені «ретрітом для індустріальних туристів», багато в чому завдяки комфортному перебуванню в радянському санаторії-профілакторії «Джерело». Самі ж фотографії, на мій погляд, є своєрідним репортажем з місця подій, що складається з нескінченного документування праці робітників з заводу «АрселорМіттал», мовчазних пейзажів кар’єрів а також чуттєвих портретів моїх колег-резиденток.

Ірена Тищенко

Ірена Тищенко

Для мене ця резиденція — продовження художнього дослідження пост/індустріальних міст, яке ми з напарницею Тетяною Павлюк почали в лютому цього року. Ми працюємо з темою антропоцену, і неможливо було пройти повз Ruda Project у Кривому Розі, ініційованому галереєю 39.9 і її кураторкою Катериною Левченко.

Місто металургів, яке стоїть на червоній землі, виявилося дуже надихаючим.

Кривий Ріг складається з кварталів — зчленувань, які повторюють форму рудоносної жили, на якій він побудований. У міру її розробки, до міста прибудовувалися все нові і нові житлові райони, і це відбилося в поточному слогані — «місто, довжиною в життя». Водночас перебуваючи на місці і спостерігаючи вплив індустрії на життя жителів, мені захотілося, щоб всі навколишні заводи і ГЗК виробляли не отруйний дим, а квіти. Результатом стали кілька робіт, серед яких «Зчленування», де місто показане у вигляді квітів Campsis radicans, які росли неподалік нашої резиденції. Це моє альтернативне бачення логотипу Кривого Рогу, представлене у вигляді ескізу.

Женя Лаптій

Женя Лаптій

Участь в резиденції — це можливість дослідження нового середовища. Вивчення її соціального і культурного контексту. Погляд ззовні (через проєкти художників) завжди дає більш повну картину того, що відбувається у конкретному регіоні. Резиденції — це також новий досвід, який набувається зі спілкуванням, роботою з іншими учасниками проєкту.

Для мене першою мотивацією завжди служить отримання нового досвіду, вивчення нових питань, які виникають, коли потрапляєш у середовище, не властиве тобі.

Резиденція у Кривому Розі для мене відкрила можливість говорити про соціальні й економічні проблеми регіону або певних верств населення, перебуваючи поза контекстом самої проблеми. Тобто чи може художник говорити про проблему, будучи тільки її спостерігачем. Можливо, надалі це стане основною темою моєї творчості.

XUANH sisters

XUIANH sisters (Оксана Ніколаєва та Марина Довганич)

Участь у резиденції — це можливість познайомитися з новими художниками, жити та працювати разом, надихатися одне одним і незвичним середовищем. Поїздки на резиденції — це невід’ємна частина роботи художника. Це ті моменти, які рухають нашу творчість вперед, дають цілковито зосередитися на виконанні проєкту, який би не виник за інших умов. По завершенню резиденції ми експонуємо роботи та даємо громадськості змогу подивитися на них, осмислити. Провокуємо у глядача нові думки, допомагаємо відкрити нові істини.

Будь-який новий творчий проєкт спрямовує нашу художню практику в нове русло, відкриває нові двері та сприяє появі нових ідей. Ми переконані, що після резиденції RUDA project, ми піднімемося на якісно новий рівень творчості.

Олег Путрашик

Олег Путрашик

Для мене це насамперед можливість реалізувати власні проєкти й комунікувати з іншими художниками та художницями, що надає змогу надихатися один одним, вільно виражати свої емоції та рефлексувати над побаченим, без будь-якої цензури говорити про те, що думаєш і відчуваєш. Особисто я завдяки цій резиденції відкрив багато нового для себе, а саме: чудових митців та мисткинь, інші погляди, розуміння, відвертість, щирість і шалену енергію мистецтва кожного автора та авторки, а також ще раз переконався у тому, що художник чи художниця — це потужна сила, яка може змінювати світ. Я думаю, що індустріальна естетика Кривого Рогу повпливала на кожного з учасників резиденції ц в майбутньому відобразиться у потужних проєктах, які будуть нести за собою нові смисли, надаючи можливість краще розібратися та зрозуміти завдання, поставлені перед собою. 

Даня Ковач

Даня Ковач

Перебуваючи на резиденції Ruda, відчуваєш сильний контраст різнобарв’я західної та східної регіонів України. Це дуже цікавий досвід, який відкриває нові горизонти відчуття і сприйняття країни загалом.Особливо важливим став  «гострий» діалог митців з меценатами та організаторами й організаторками, який виник під час резиденції. На мою думку, це дуже важливо для розвитку і співпраці у контексті культури. І, звичайно, спільне перебування з молодими митцями. Мене безперечно надихнув КР на нові творчі пошуки. Залюбки приєднаюся до подібної ініціативи.

1

 

1

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та нажміть Ctrl+Enter.

Більше матеріалів

Прощання з директором Одеського художнього Олександром Ройтбурдом: згадуємо, що змінилося в музеї за 4 роки
536

Прощання з директором Одеського художнього Олександром Ройтбурдом: згадуємо, що змінилося в музеї за 4 роки

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: