exc-5e4ecc0bd4248102030ec270

10 робіт Мирослава Ягоди

З 21 лютого по 12 квітня в Національному художньому музеї проходить виставка львівського андеграундного художника Мирослава Ягоди «Я + GOD = А». Експозицію створено спільно з аукціонним домом і галереєю «Дукат».

Творчість Мирослава Ягоди (1957–2018) охоплювала живопис, графіку, поезію, драматургію, сценографію. Як художник, Ягода формувався наприкінці 1980-х — у 1990-х роках, у часи активних соціальних і культурних трансформацій, зламу політичних систем, відсутності сталих моральних норм і правил. Його мистецтву властиві трансгресивність, болісний пошук нових орієнтирів і постійні спроби віднайти своє місце у світі.

Саме у 1990-ті Мирослав Ягода стає ключовою фігурою львівської мистецької сцени, а його майстерня на вулиці Тершаковців — особливим місцем у культурному середовищі міста. Роботи Мирослава Ягоди привертають увагу іноземних кураторів і галеристів, і 1991 року проходить його перша персональна виставка у Польщі, в люблінській галереї «N.N.». За життя художник провів близько 17 персональних виставок, здебільшого в Польщі, Австрії, Німеччині та Україні.

«Малювання картини — то як кохання під час автомобільної аварії. Мистецтво — це є рецепторний люфт».

«Трійця варварів (Маніфест)» Мирослав Ягода

Автопортрет, 1992

Автопортрет, 1992

Без назви, кінець 1980-х – початок 1990-х

Без назви, кінець 1980-х – початок 1990-х

Творчість Мирослава Ягоди складно вписати у задані рамки: він ламає стереотипи, поєднуючи низьке й високе, досвідченість і безпосередність, переміщуючись від біблійної притчі до злободенних тем. Він балансує на межі гротеску, проте не сповзає в іронічне постмодерністське жонглювання смислами й цитатами. Якщо оперувати широким контекстом, живопис Ягоди продовжує лінію Гої — Мунка — Базеліца.

«Хочу намалювати стогін Землі. Змучений. Лютий.» 

«Трійця варварів (Маніфест)» Мирослав Ягода

Назва виставки «Я + GOD = A» — це формула поетичного маніфесту Мирослава Ягоди. Художник препарує і збирає наново своє прізвище, розгортаючи абетку у зворотному порядку від останньої до першої букви, від ізольованого індивідуального «Я» до початку відліку — Альфи, через наріжний камінь — присутність Бога.

Страта (MOSCOW над нами), 1989

Страта (MOSCOW над нами), 1989

Нічна варта, 1990-ті

Нічна варта, 1990-ті

Сфинкс-Тус, кінець 1980-х

Сфинкс-Тус, кінець 1980-х

Палаючий сніг, кінець 1980-х – 1990-ті

Палаючий сніг, кінець 1980-х – 1990-ті

Центр, кінець 1980-х – 1990-ті

Центр, кінець 1980-х – 1990-ті

Цінь-цвірінь, кінець 1980-х – 1990-ті

Цінь-цвірінь, кінець 1980-х – 1990-ті

В майстерні, кінець 1980-х

В майстерні, кінець 1980-х

Нов. Ніч. Сильв, 1987

Нов. Ніч. Сильв, 1987

Кураторки: Олена Грозовська, Тетяна Жмурко

Дизайн експозиції: Катя Лібкінд, Стас Туріна

Координатор: Михайло Кулівник

Графічний дизайн: Banda agency

Підготувала: Марія Фіцжеральд

Більше матеріалів