Вакансії

5 виставок, які варто відвідати до кінця 2023 року

Робота Єгора Анцигіна, «Не журись!», 2022
Робота Єгора Анцигіна, «Не журись!», 2022

«Павільйон України на Архітектурному бієнале 2023»

Де: Музей Ханенків, Київ

Коли: з 14 грудня по 7 січня

Цього року Україна брала участь в Архітектурній Бієнале вперше з 2014-го. Серія виставок павільйону відповідала на тему Бієнале-2023: «Лабораторія майбутнього».

Назва «Перед майбутнім» бере за основу ідею майбутнього як часу після закінчення війни. Щоб осмислити цю тему, кураторський колектив (Ірина Мірошникова, Олексій Петров — бюро ФОРМА, та Борис Філоненко — IST Publishing) запросили 35 учасників з областей архітектури, мистецтва та науки, які створили 5 тематичних виставок у Венеції. Ці виставки в різний спосіб залучали глядачів до спільного діалогу про відбудову України, політику комеморації, екологічні виклики та стратегії співіснування на загрожених землях, про самоорганізацію, піклування та тимчасові спільноти, про майбутнє, у якому є місце солідарності.

«Крізь мої стіни промені сонця торкаються твоїх»

Де: Мала галерея Мистецького арсеналу, Київ

Коли: з 21 грудня по 14 січня

В інтерактивній інсталяції Дарії Кузьмич час і методи взаємодії між об’єктами та тілом переплетені з нетривкими житловими просторами. Заглиблення в системи таких взаємодій формує гібридний простір, де Сонце є активним співавтором.

У відеороботі Марини Макаренко уявлення про Сонце продовжує існувати як імпульс для спекулятивних міркувань про тілесність, час та історії, власні та колективні, реальні та вигадані.

Нашарування променів Сонця та фокусів уваги працюють як підсилення в крихких структурах: тіло, світло, взаємодія з Іншим. У перетинах променів та відблисків спільного фокусу художниць розгортається рухомий простір із визначеними фрагментами надійності.

«ДоДому на Різдво»

Де: Український Дім, Київ

Коли: з 15 грудня по 21 січня

Виставка демонструє історичне багатство традиції та її дивовижну актуальність сьогодні. У проєкті експонуються традиційні одяг і посуд, килими і прикраси, аудіозаписи старовинних колядок, а також роботи Володимира Шагали, Василя Омеляненка, Якова Гніздовського та сучасних майстрів, художників і дизайнерів, котрі переосмислюють, інтерпретують і розвивають українську різдвяну традицію. Представлені експонати з фондів Національного музею народної архітектури й побуту України та Українського Дому, з колекції сімʼї Ющенків та низки приватних зібрань.

Виставка Єгора Анцигіна «Не журись!»

Де: The naked room, Київ

Коли: з 22 листопада по 3 січня

Перше враження від цих полотен — підступна правдоподібність зображення на межі з гіперреалізмом. Образи на них вводять глядачів у дружню оману. Ми майже побачили себе, свої реальні та фантомні спогади: засніжений схил у карпатському пейзажі, навіть якщо ніколи не вставали на лижі; запах хлорки перед стрибком у басейн, хоча навряд плавали в темряві під час блекаутів; ейфорію від єднання з людьми на демонстраціях під українськими прапорами, навіть якщо нам було 3 роки в 1989 році (бо саме тоді було знято відео, що стало джерелом для деяких полотен на виставці). Анцигін не намагається розповідати звʼязні історії. Натомість він підкреслює неможливість цілісної оповіді як такої: є лише фрагменти, чи то навіть уламки, друзки історії, які зрештою і формують колективну памʼять.

Виставка Олі Федорової «Любов | Лють»

Де: галерея Артсвіт, Дніпро

Коли: з 13 жовтня по 13 січня

З початком повномасштабного вторгнення багато хто втратив можливість говорити. Відбулось руйнування мови. Мозок відмовлявся сприймати реальність та не міг підібрати слова, які б відповідали новій дійсності. Повернення мови та віднайдення відповідних слів — ознака усвідомлення того, що сталося, прийняття нової реальності, котра змінилась назавжди, та відновлення своєї субʼєктності.

Проєкт Олі Федорової «Любов | Лють» обʼєднує практики писання та візуальної поезії мисткині від початку повномасштабного вторгнення і до сьогодні. Кожна серія робіт репрезентує досвід переживання-проживання сильних емоцій, викликаних війною, у різних обставинах — перебування в бомбосховищі під час обстрілів Харкова в перші місяці, виїзд за кордон і повернення додому — та різними засобами — прокляттями, молитвами, афірмаціями.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Більше матеріалів

Спільнота ЦЕГЛА відкрила виставку, яка складається з частин пошкоджених та втрачених київських будівель
272

Спільнота ЦЕГЛА відкрила виставку, яка складається з частин пошкоджених та втрачених київських будівель

Україна вперше посіла посаду віцеголови Комітету ЮНЕСКО із захисту культурних цінностей у разі збройного конфлікту
307

Україна вперше посіла посаду віцеголови Комітету ЮНЕСКО із захисту культурних цінностей у разі збройного конфлікту

Великій Британії подарували скульптуру Аполлона доби Відродження замість сплати податку
262

Великій Британії подарували скульптуру Аполлона доби Відродження замість сплати податку

Директорка музею Ханенків перша отримала премію Laurentum за порятунок культурної спадщини
889

Директорка музею Ханенків перша отримала премію Laurentum за порятунок культурної спадщини

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: