Підтримати

Куди піти з 2 по 8 серпня

©Мистецький арсенал
©Мистецький арсенал

Щотижнева рубрика «Мистецька афіша» — підбірка актуальних подій в Україні.

ВИСТАВКИ

Діалог поколінь: Олексій Аполлонов vs Антон Тарасюк

Коли: 3 серпня о 19:00

Виставка триватиме по 19 вересня

Місце: Peremoga

Платформа сучасного мистецтва Spilne Art проведе серію выставок «Діалог поколінь», в яких художники України різних поколінь будуть шукати спільні сенси та нові форми експресії. На першій ексозиції почнуть творчу розмову Олексій Аполлонов та Антон Тарасюк.

ART SEASONS. VERBALISATION.

Коли: до 7 серпня

Місце: Інститут проблем сучасного мистецтва, Київ

Мета проєкту Art Seasons. Verbalisation — відкрити глядачам мистецтво молодих українських художників у одному з найавторитетніших державних установ — Інституті проблем сучасного мистецтва НАМ України. Серед учасників: Юрій Болса, Тарас Гайда, Ріта Майкова, Лесь Панчишин, Євген Лапченко, Sasha Q, Loa Piontkovski, Ігор Бондаренко, Олександр Гребенюк, Владислав Мельник, Дарина Хараман, Юлія Шуткевич.

«Список кораблів»

Коли: до 8 серпня

Місце: NAMU, Київ

З 28 липня по 8 серпня 2021 року в Національному художньому музеї України триватиме виставковий проєкт Катерини Косьяненко «Список кораблів», у якому представлено роботи, що увійшли до артбуку —  однойменної збірки найвідомішого сучасного українського поета Сергія Жадана (побачила світ 2020 року у видавництві MERIDIAN CZERNOWITZ). Це дружня співпраця письменника та художниці, поєднання поетичного слова та художнього образу. Творчість Сергія Жадана вже давно стала феноменом, який характеризує сучасну Україну. Роботи Катерини Косьяненко постають візуальним відповідником поезії Жадана, що органічно поєднує сучасну українську буденність та біблійні алюзії. В оформленні книги було використано 9 живописних творів художниці. На виставці, крім них, глядачі матимуть змогу побачити ще три нових роботи.

«Живий куточок»

Коли: до 8 серпня

Місце: The Naked Room, Київ

Виставка фокусується на вирізненні фотографічного у складному й багатошаровому проєкті Євгенії Бєлорусець про тварин. Вона створювала серію світлин паралельно дослідженню для книги «Цикл лекцій про сучасне життя тварин», що виходить друком російською в IST publishing та англійською в Isolarii. Сама книжка побудована на співіснуванні текстового та візуального. Вона наслідує середньовічний жанр «книжки островів», путівника для моряків з картографією окремих частин світу та оповіддю про їхню історію, міфи, культуру, клімат тощо. У книжці багато голосів, історій, жанрів, типів мовлення та картинок. Позірна різнорідність не заважає її цілісному сприйняттю, адже на перший план тут завжди виходить мова: хто б із героїв не промовляв в кожний момент, за ним стоїть Євгенія Бєлорусець, яка пише поетичний твір. Її робота зі структурами й кліше мовлення та надання їм бравої форми щоразу захоплює своєю віртуозністю. І, власне, ця майстреність й очужує від автоматичного читання й сприйняття.

«Сьогодні потрібно вирішити». KAMA2YP Contemporary Art Graduation Exhibition

Коли: до 11 серпня

Місце: Voloshyn Gallery, Київ

Kyiv Academy of Media Arts та Voloshyn Gallery представляють перший випуск дворічної програми KAMA2YP: Contemporary Art. Виставка «Сьогодні потрібно вирішити» Максима Ходака, Василя Сая та Матвія Рубана — проєкт наймолодшого покоління українських художників. Канібалізм, етика, заперечення себе та іншого, збереження або знищення — ці теми постають на межі психологічного та інституційного й визначають відповідальність за сучасність, формовану прийдешнім поколінням. На виставці буде представлений ряд деструктивних жестів, що об’єднають багатоканальну відеоінсталяцію, перформанс, документацію, підпал, аудіо, фото та живопис.

 «Причина зникнення»

Коли: до 14 серпня

Місце: White World, Київ

У ЦСМ «Білий Світ» відкривається групова виставка українських митців у форматі «тотальної інсталяції». Куратори Леся Кульчинська та Єгор Анцигін відмовляться від звичних експозиційних прийомів і покажуть те, що художники ховають від глядачів. Простір виставки запрошує до занурення в ситуацію, яка до кінця нам не відкрита, в якій наше місце не визначено. Що ми відчуємо, коли опинимося у місці без координат, коли зустрінемося з тим, що не має назви і чиї функції незрозумілі? Як не відштовхнути те, що не піддається розумінню? Чи може затемнення, а не висвітлення, бути процедурою пізнання?

«Перемога – тріумф – відпочинок»

Коли: до 15 серпня

Місце: Підгорецький замок, Львів

У Підгорецькому замку триває виставка Володимира Буднікова та Влади Ралко «Перемога – тріумф – відпочинок». Полотна «Битви» Володимира Буднікова є одночасним виявом розкішного та суворого. Пишний живопис як проголошення тріумфу, церемоніального потлачу, надміру героїчного сп’яніння розгортається на неґрунтованому полотні, терені тканини «бідняків» — ознаки простого дому на протилежність високості панської оселі. Інсталяція Влади Ралко «Недільний обід» (2020–2021 рр.) перебуває в експозиції одразу у двох видах, але на відміну від «Битви», де протистояння утримується всередині як серії, так і кожної окремої роботи, тему «Обіду» подано ніби у двох тональностях.

«Згадати той день коли»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

«Згадати той день коли» — групова виставка українських митців. Це перший проєкт в межах нової серії виставок, які поєднуватимуть роботи українського мистецтва з колекції PinchukArtCentre, переважно зосередженої на 1990-х та початку 2000-х років, з новими, спеціально створеними чи наданими для виставок нещодавніми роботами.

«Камінь б’є камінь»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Виставка демонструє як новостворені, так й існуючі роботи, які є рефлексією на теми української історії, політичного насильства, національного історичного спадку, авангарду та радянської утопії. Ця виставка досліджує виклики теперішнього часу в нерозривному зв’язку з минулим, використовуючи історію, щоб освітити сьогодення та уявити майбутнє.

«Хвостосховище»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Нова робота Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського представлена у формі Музею людської цивілізації, створеного в майбутньому, вже після загибелі людства. Музей присвячено майбутній археології хвостосховища в Кривому Розі. Хвостосховище — це комплекс спеціальних споруд, призначений для зберігання радіоактивних, токсичних та інших відвальних відходів збагачення корисних копалин. Робота торкається теми відповідальності людини перед земними ресурсами та химерних форм, яких можуть набути сліди перебування людської цивілізації на Землі.

Vukojebina

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Vukojebina — це лайливий термін, що використовується на Балканах для опису глухомані, і дослівно перекладається як місце, де кохаються вовки.

Карабінович розглядає почуття людської гідності на стику з екзистенційним конфліктом між нашою потребою в безпеці та захисті й нашим прагненням свободи, пошуку та експансії. Vukojebina пропонує містичну зону, десь між «тут» і «ніде», з неоновим світлом і тваринним світом, одночасно зворушливим і моторошним, у якому поєднуються попкультура, справжнє життя і процес концептуального осмислення. Ця виставка виходить за межі політики і розглядає стан людини в історичному, теперішньому і антиутопічному розумінні.

«Наступна зупинка — Автовокзал. Ада Рибачук та Володимир Мельніченко»

Коли: до 16 серпня

Місце: «Дукат», Київ

Подію присвячено першій масштабній спільній роботі Ади Рибачук і  Володимира Мельніченка — комплексному художньому оформленню Київського центрального автовокзалу. Виставка оповідає про створення відомих модерністських мозаїк доби відлиги, а також відображає історію їх збереження та реставрації, яка відбулася за ініціативи Фонду АРВМ у рамках реновації будівлі у 2021 році.

Виставка познайомить глядачів з ескізами комплексного оформлення автовокзалу, архівними та сучасними фотоматеріалами, наданими Фондом збереження мистецької спадщини Ади Рибачук та Володимира Мельніченка. Подія відбудеться за підтримки KLO — української мережі автозаправних станцій.

Transmission Impossible

Коли: до 20 серпня

Місце: Львівський муніципальний мистецький центр, Львів

У Львівському муніципальному мистецькому центрі відкриється перша українська виставка Олега Чорного під назвою Transmission Impossible. Автор виставки народився в Мінську (1971), навчався у Дюссельдорфській Академії мистецтв та національній студії сучасних мистецтв Le Fresnoy (Франція). Живе у Парижі та Венеції. Його роботи містять документальні, короткі постановочні, але здебільшого такі практики, які не зовсім вкладаються у загальні жанри, в експериментальний кінематограф чи відеомистецтво зокрема. За основу часто береться один-єдиний план-секвенція. Зафіксований за допомогою камери та мікрофону, матеріал залишається опісля в процесі «вертикального» монтажу, своєї лінеарної послідовності та постійної витримки, щоби таким способом відновити об’єктивність, притаманну йому до проходження через сенсори.

«Саяк-Седе: Велике серце Ади Рибачук та Володимира Мельніченка»

Коли: до 22 серпня

Місце: Dymchuk Gallery, Київ

На виставці будуть представлені живопис, скульптурні роботи, графіка та фотографії Ади Рибачук і Володимира Мельніченка, створені ними у 1950-х — 1960-х роках під час подорожі в Арктику на побережжя Баренцового моря. У 1954 році Ада Рибачук та Володимир Мельніченко, тоді ще студенти Київського державного художнього інституту (нині — Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури), їдуть на переддипломну практику до Арктики — на побережжя Баренцевого моря. Північ справила на митців велике враження та суттєво вплинула на їхню творчість. На півночі Ада Рибачук та Володимир Мельніченко створювали роботи про життя, філософію та цивілізацію ненців. Вони працювали як живописці та графіки, фіксуючи оточуючий світ, досліджуючи життя і побут корінного народу. Ці роботи стали важливими антропологічними матеріалами про історію ненців. Там, на березі моря Баренця, Ада та Володимир провели майже 7 років свого життя. Цю виставку Володимир присвячує Аді, якій 27 липня могло б виповнитися 90 років

«Вчора, сьогодні і завжди. Одеса в колекції Вадима Мороховського»

Коли: до 28 серпня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

Виставку, що зібрала безліч творів образотворчого мистецтва, примірників нумізматики та інших артефактів, пов’язаних з культурою та фінансами Одеси, команда музею присвячує 50-річному ювілею засновника МСМО, мецената й громадського діяча Вадима Мороховського. Експозиція виставки настільки велика, що містить в собі десять самостійних тематичних блоків, місце кожному з яких знайшлося в окремому залі.

«Наближення» – персональна виставка Анни Миронової

Коли: до 28 серпня

Місце: Shcherbenko Art Centre, Київ

«Наближення» — персональна виставка Анни Миронової, вперше презентована «Щербенко Арт Центром» в Одеському художньому музеї у червні 2021. Зараз, після закінчення проєкту в Одесі, проєкт буде повторно експонований у Києві в ЩАЦ. На виставці представлені рисунки олівцем, об’єкти-дерево та бронзові скульптури. Кураторка проєкту: Марина Щербенко. Роботи Анни Миронової, попри їхню візуальну безпредметність, не є категоріями абстрактного мистецтва. За кожною з них криється визначений об’єкт — у новій серії рисунків ним став туманний простір природи на світанку, простір вранішньої наповненої тиші, простір спогадів та пізнання, переданий у подекуди більш або менш щільних штрихах рожевого олівця.

«Психодарвінізм. Практичний гуманізм»

Коли: до 29 серпня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

Новий цикл робіт присвячений шедеврам класичного реалістичного живопису. Ілля Чичкан іронізує над ідеологічним впливом видатних творів мистецтва та пропонує по-новому поглянути на культурну спадщину минулих епох. Виставка являє собою імітацію камерної музейної зали, де сконцентровані твори, які «повинен знати кожен». Цей зразковий зал — карикатура, криве дзеркало музею, де Чичкан висміює музейний пафос та відкидає традицію поклоніння імперському канону та уявну складність мистецтва.

«Чутливість. Сучасна українська фотографія»

Коли: до 5 вересня

Місце: «Мистецький арсенал», Київ

Цей виставковий проєкт репрезентує множинність методів роботи з фотографічним медіумом в Україні протягом майже трьох останніх десятиліть. Таке хронологічне рамування не випадкове, адже фотографія постала як самодостатній вид у системі сучасного українського мистецтва ще на початку 1990-х років. Нині ж важливим є подивитися на цей шлях цілісно та розгорнуто, оприявнити те, що називають «загальною картиною». Попри те, що виставка охоплює широке коло авторів та явищ, її акцент не на хронології чи енциклопедичності, а на процесах у самому медіумі. Фотографічна оптика дає змогу відчути та осмислити час на відносно короткій дистанції. А це можливо не лише занурюючись у контекст історії, що насичена подіями і трансформаціями, але й демонструючи різні підходи до фотографії як такої, проявляючи ті її внутрішньовидові колізії, які припали на цей час.

ОПЕН-КОЛИ

Подати фільм на Docudays UA

Подати свій фільм можна в конкурсну програму, що складається з трьох секцій: міжнародного конкурсу DOCU/СВІТ та DOCU/КОРОТКО й національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА, де представлені документальні стрічки, створені в Україні або в копродукції з Україною, а також українськими режисерами та режисерками у співпраці з іноземними компаніями-виробниками.

Подати фільм можна через платформу FILMFREEWAY. Прийом та розгляд заявок є платним.

*Подаючи свій фільм на фестиваль, ви погоджуєтеся з умовами подання та регламентом Docudays UA.

Дедлайн прийому фільмів – 1 грудня.

Her (ex)position

Проєкт Аукціонного дому «Корнерс» і Dofa fund створений на підтримку жінок, які починають свій шлях у мистецтві. Пілотний проєкт розрахований на 1 рік. Для пропозиції виставки варто надіслати 5-7 фото робіт, коротку інформацію про авторку (й кураторку) і короткий опис ідеї. Детальніше за посиланням.

Заявки надсилати на пошту: [email protected]

Дедлайн: немає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та нажміть Ctrl+Enter.

Більше матеріалів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: