Підтримати

Куди піти з 9 по 15 серпня

@НАРБУТ 135: вулична виставка 
@НАРБУТ 135: вулична виставка 

Щотижнева рубрика «Мистецька афіша» — підбірка актуальних подій в Україні.

Події

PHOTO KYIV 

Коли: 12 по 25 серпня

Місце: в парку заповідника «Софія Київська»

PHOTO KYIV — щорічний міжнародний фотографічний ярмарок, заснований у 2017 році. Цей обов’язковий для відвідування захід є унікальним для української мистецької сцени, оскільки він об’єднує міжнародні та локальні галереї, інституції, посольства різних країн та бізнес-сектор, які активно беруть участь у культурному розвитку Києва. Цього року основна виставкова програма Photo Kyiv присвячена проблемам безбар’єрності у широкому розумінні цього поняття. Зокрема темі маргіналізації та упередження щодо всіх соціальних груп, особливо щодо людей з інвалідністю, людей старшого віку, батьків дітей з інвалідністю, батьків з маленькими дітьми.

Показ фільмів Террі Ґілліама та його майстер-клас

Коли: з 14 до 21 серпня

Місце: ОМКФ

До програми «На пошану Террі Ґілліама» увійшло 6 стрічок: Monty Python’s The Meaning of Life, 1983; Brazil, 1985; The Fisher King, 1991; Twelve Monkeys, 1995; Fear and Loathing in Las Vegas, 1998;  The Man Who Killed Don Quixote, 2018. Також в межах 12-го ОМКФ відбудеться творча зустріч із режисером фільмів Террі Ґілліамом. Повний розклад показів та квитки доступні за посиланням.
Террі Ґілліам — британський режисер американського походження, мультиплікатор, комедійний актор та сценарист, один з шести учасників комік-групи Монті Пайтон.

TAK Shorts-2

Місце: Takflix 

У Takflix вийшла традиційна літня добірка шортів – «TAK Shorts-2». У ній 9 українських короткометражок як молодих режисерів, так і творців з уже відомими іменами – Ірини Цілик, Володимира Тихого, Христини Сиволап, Анастасії Буковської. Усі фільми є призерами престижних національних та міжнародних кінофестивалів.

ВИСТАВКИ

НАРБУТ 135: вулична виставка 

Коли: з 1 серпня

Місце: вулиці Києва

Outdoor-виставка — це перший прояв  українсько-французького проєкту видавництва РОДОВІД та Центру Анни Київської «Георгій Нарбут і творення українського бренду», присвяченого 135-річчю з дня народження видатного українського художника і дизайнера Георгія Нарбута (1886-1920), який відбувається за підтримки Українського культурного фонду.  З 1 серпня на вулицях Києва зявилися виставка  зі ста сітілайтів з плакатами сучасних графіків, дизайнерів, художників з восьми країн світу, які вступають у творчий діалог із мистецькою спадщиною Георгія Нарбута і мають звернути увагу широкої аудиторії на 135-річчя Нарбута-класика, на життєздатність його ідей сьогодні й на необхідність сучасного дизайну в нашому житті. Куратор виставки  Саша Биченко.

Хор Світла — Станіслав Холодних

Коли: з 9 серпня

Місце: Detenpyla, Львів

Станіслав Холодних — народився в м.Донецьк в 1995р. Живе та працює у Львові та в Києві. У своїй практиці використовує такі медіа як відео, інсталяція і перфоманс.
Галерея Detenpyla працює за телефонним дзвінком. Для зручності охочим відвідати галерею потрібно зателефонувати або написати листа та домовитись про зустріч.

«Сьогодні потрібно вирішити». KAMA2YP Contemporary Art Graduation Exhibition

Коли: до 11 серпня

Місце: Voloshyn Gallery, Київ

Kyiv Academy of Media Arts та Voloshyn Gallery представляють перший випуск дворічної програми KAMA2YP: Contemporary Art. Виставка «Сьогодні потрібно вирішити» Максима Ходака, Василя Сая та Матвія Рубана — проєкт наймолодшого покоління українських художників. Канібалізм, етика, заперечення себе та іншого, збереження або знищення — ці теми постають на межі психологічного та інституційного й визначають відповідальність за сучасність, формовану прийдешнім поколінням. На виставці буде представлений ряд деструктивних жестів, що об’єднають багатоканальну відеоінсталяцію, перформанс, документацію, підпал, аудіо, фото та живопис.

 «Причина зникнення»

Коли: до 14 серпня

Місце: White World, Київ

У ЦСМ «Білий Світ» відкривається групова виставка українських митців у форматі «тотальної інсталяції». Куратори Леся Кульчинська та Єгор Анцигін відмовляться від звичних експозиційних прийомів і покажуть те, що художники ховають від глядачів. Простір виставки запрошує до занурення в ситуацію, яка до кінця нам не відкрита, в якій наше місце не визначено. Що ми відчуємо, коли опинимося у місці без координат, коли зустрінемося з тим, що не має назви і чиї функції незрозумілі? Як не відштовхнути те, що не піддається розумінню? Чи може затемнення, а не висвітлення, бути процедурою пізнання?

«Перемога – тріумф – відпочинок»

Коли: до 15 серпня

Місце: Підгорецький замок, Львів

У Підгорецькому замку триває виставка Володимира Буднікова та Влади Ралко «Перемога – тріумф – відпочинок». Полотна «Битви» Володимира Буднікова є одночасним виявом розкішного та суворого. Пишний живопис як проголошення тріумфу, церемоніального потлачу, надміру героїчного сп’яніння розгортається на неґрунтованому полотні, терені тканини «бідняків» — ознаки простого дому на протилежність високості панської оселі. Інсталяція Влади Ралко «Недільний обід» (2020–2021 рр.) перебуває в експозиції одразу у двох видах, але на відміну від «Битви», де протистояння утримується всередині як серії, так і кожної окремої роботи, тему «Обіду» подано ніби у двох тональностях.

«Згадати той день коли»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

«Згадати той день коли» — групова виставка українських митців. Це перший проєкт в межах нової серії виставок, які поєднуватимуть роботи українського мистецтва з колекції PinchukArtCentre, переважно зосередженої на 1990-х та початку 2000-х років, з новими, спеціально створеними чи наданими для виставок нещодавніми роботами.

«Камінь б’є камінь»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Виставка демонструє як новостворені, так й існуючі роботи, які є рефлексією на теми української історії, політичного насильства, національного історичного спадку, авангарду та радянської утопії. Ця виставка досліджує виклики теперішнього часу в нерозривному зв’язку з минулим, використовуючи історію, щоб освітити сьогодення та уявити майбутнє.

«Хвостосховище»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Нова робота Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського представлена у формі Музею людської цивілізації, створеного в майбутньому, вже після загибелі людства. Музей присвячено майбутній археології хвостосховища в Кривому Розі. Хвостосховище — це комплекс спеціальних споруд, призначений для зберігання радіоактивних, токсичних та інших відвальних відходів збагачення корисних копалин. Робота торкається теми відповідальності людини перед земними ресурсами та химерних форм, яких можуть набути сліди перебування людської цивілізації на Землі.

Vukojebina

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Vukojebina — це лайливий термін, що використовується на Балканах для опису глухомані, і дослівно перекладається як місце, де кохаються вовки.

Карабінович розглядає почуття людської гідності на стику з екзистенційним конфліктом між нашою потребою в безпеці та захисті й нашим прагненням свободи, пошуку та експансії. Vukojebina пропонує містичну зону, десь між «тут» і «ніде», з неоновим світлом і тваринним світом, одночасно зворушливим і моторошним, у якому поєднуються попкультура, справжнє життя і процес концептуального осмислення. Ця виставка виходить за межі політики і розглядає стан людини в історичному, теперішньому і антиутопічному розумінні.

«Наступна зупинка — Автовокзал. Ада Рибачук та Володимир Мельніченко»

Коли: до 16 серпня

Місце: «Дукат», Київ

Подію присвячено першій масштабній спільній роботі Ади Рибачук і  Володимира Мельніченка — комплексному художньому оформленню Київського центрального автовокзалу. Виставка оповідає про створення відомих модерністських мозаїк доби відлиги, а також відображає історію їх збереження та реставрації, яка відбулася за ініціативи Фонду АРВМ у рамках реновації будівлі у 2021 році.

Виставка познайомить глядачів з ескізами комплексного оформлення автовокзалу, архівними та сучасними фотоматеріалами, наданими Фондом збереження мистецької спадщини Ади Рибачук та Володимира Мельніченка. Подія відбудеться за підтримки KLO — української мережі автозаправних станцій.

Діалог поколінь: Олексій Аполлонов vs Антон Тарасюк

Коли: до 19 вересня

Місце: Peremoga

Платформа сучасного мистецтва Spilne Art проведе серію выставок «Діалог поколінь», в яких художники України різних поколінь будуть шукати спільні сенси та нові форми експресії. На першій ексозиції почнуть творчу розмову Олексій Аполлонов та Антон Тарасюк.

Коли: до 20 серпня

Місце: The Naked Room, Київ

У Львівському муніципальному мистецькому центрі відкриється перша українська виставка Олега Чорного під назвою Transmission Impossible. Автор виставки – Олег Чорний, білоруський режисер, який живе в Парижі та Венеції. Його роботи зберігаються у Центрі Помпіду, а фільми демонструвались на багатьох міжнародних фестивалях – у Локарно, Роттердамі, Відні та на Венеційському бієнале.

Його роботи — аудіовізуальні портрети та філософські медитації на тему сексуальності, політики, онтології образу — демонструвались на передових кінофестивалях, в тому числі Відень, Венеція, Роттердам, Загреб, Мінськ і в таких культурних центрах, присвячених сучасному мистецтву: Центр Помпіду (Париж), Палаццо Грассі (Венеція), Кунстпаласт Еренгоф (Дюссельдорф), музей сучасного мистецтва Монреалю.

Transmission Impossible

Коли: до 20 серпня

Місце: Львівський муніципальний мистецький центр, Львів

У Львівському муніципальному мистецькому центрі відкриється перша українська виставка Олега Чорного під назвою Transmission Impossible. Автор виставки народився в Мінську (1971), навчався у Дюссельдорфській Академії мистецтв та національній студії сучасних мистецтв Le Fresnoy (Франція). Живе у Парижі та Венеції. Його роботи містять документальні, короткі постановочні, але здебільшого такі практики, які не зовсім вкладаються у загальні жанри, в експериментальний кінематограф чи відеомистецтво зокрема. За основу часто береться один-єдиний план-секвенція. Зафіксований за допомогою камери та мікрофону, матеріал залишається опісля в процесі «вертикального» монтажу, своєї лінеарної послідовності та постійної витримки, щоби таким способом відновити об’єктивність, притаманну йому до проходження через сенсори.

«Саяк-Седе: Велике серце Ади Рибачук та Володимира Мельніченка»

Коли: до 22 серпня

Місце: Dymchuk Gallery, Київ

На виставці будуть представлені живопис, скульптурні роботи, графіка та фотографії Ади Рибачук і Володимира Мельніченка, створені ними у 1950-х — 1960-х роках під час подорожі в Арктику на побережжя Баренцового моря. У 1954 році Ада Рибачук та Володимир Мельніченко, тоді ще студенти Київського державного художнього інституту (нині — Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури), їдуть на переддипломну практику до Арктики — на побережжя Баренцевого моря. Північ справила на митців велике враження та суттєво вплинула на їхню творчість. На півночі Ада Рибачук та Володимир Мельніченко створювали роботи про життя, філософію та цивілізацію ненців. Вони працювали як живописці та графіки, фіксуючи оточуючий світ, досліджуючи життя і побут корінного народу. Ці роботи стали важливими антропологічними матеріалами про історію ненців. Там, на березі моря Баренця, Ада та Володимир провели майже 7 років свого життя. Цю виставку Володимир присвячує Аді, якій 27 липня могло б виповнитися 90 років

«Вчора, сьогодні і завжди. Одеса в колекції Вадима Мороховського»

Коли: до 28 серпня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

Виставку, що зібрала безліч творів образотворчого мистецтва, примірників нумізматики та інших артефактів, пов’язаних з культурою та фінансами Одеси, команда музею присвячує 50-річному ювілею засновника МСМО, мецената й громадського діяча Вадима Мороховського. Експозиція виставки настільки велика, що містить в собі десять самостійних тематичних блоків, місце кожному з яких знайшлося в окремому залі.

«Наближення» – персональна виставка Анни Миронової

Коли: до 28 серпня

Місце: Shcherbenko Art Centre, Київ

«Наближення» — персональна виставка Анни Миронової, вперше презентована «Щербенко Арт Центром» в Одеському художньому музеї у червні 2021. Зараз, після закінчення проєкту в Одесі, проєкт буде повторно експонований у Києві в ЩАЦ. На виставці представлені рисунки олівцем, об’єкти-дерево та бронзові скульптури. Кураторка проєкту: Марина Щербенко. Роботи Анни Миронової, попри їхню візуальну безпредметність, не є категоріями абстрактного мистецтва. За кожною з них криється визначений об’єкт — у новій серії рисунків ним став туманний простір природи на світанку, простір вранішньої наповненої тиші, простір спогадів та пізнання, переданий у подекуди більш або менш щільних штрихах рожевого олівця.

«Психодарвінізм. Практичний гуманізм»

Коли: до 29 серпня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

Новий цикл робіт присвячений шедеврам класичного реалістичного живопису. Ілля Чичкан іронізує над ідеологічним впливом видатних творів мистецтва та пропонує по-новому поглянути на культурну спадщину минулих епох. Виставка являє собою імітацію камерної музейної зали, де сконцентровані твори, які «повинен знати кожен». Цей зразковий зал — карикатура, криве дзеркало музею, де Чичкан висміює музейний пафос та відкидає традицію поклоніння імперському канону та уявну складність мистецтва.

«Чутливість. Сучасна українська фотографія»

Коли: до 5 вересня

Місце: «Мистецький арсенал», Київ

Цей виставковий проєкт репрезентує множинність методів роботи з фотографічним медіумом в Україні протягом майже трьох останніх десятиліть. Таке хронологічне рамування не випадкове, адже фотографія постала як самодостатній вид у системі сучасного українського мистецтва ще на початку 1990-х років. Нині ж важливим є подивитися на цей шлях цілісно та розгорнуто, оприявнити те, що називають «загальною картиною». Попри те, що виставка охоплює широке коло авторів та явищ, її акцент не на хронології чи енциклопедичності, а на процесах у самому медіумі. Фотографічна оптика дає змогу відчути та осмислити час на відносно короткій дистанції. А це можливо не лише занурюючись у контекст історії, що насичена подіями і трансформаціями, але й демонструючи різні підходи до фотографії як такої, проявляючи ті її внутрішньовидові колізії, які припали на цей час.

ПРОДОВЖЕННЯ…

Коли: до 23 вересня

Місце: Invogue#ART, Одеса

У проєкті «ПРОДОВЖЕННЯ …» досліджується тема взаємовпливу мистецтва і соціокультурних трансформацій на прикладі феномена колекціонування. За основу взята художня колекція двох поколінь однієї родини колекціонерів: подружжя Семена і Олени Верник та їхнього сина Олександра. Представлена ​​виставка, сформована з двох великих колекцій, наочно демонструє тенденції мистецтва свого часу, його культурні та соціально-політичні особливості, показує розвиток художніх напрямків від одеських нонконформістів до сучасних яскравих художників.

ОПЕН-КОЛИ

Подати фільм на Docudays UA

Подати свій фільм можна в конкурсну програму, що складається з трьох секцій: міжнародного конкурсу DOCU/СВІТ та DOCU/КОРОТКО й національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА, де представлені документальні стрічки, створені в Україні або в копродукції з Україною, а також українськими режисерами та режисерками у співпраці з іноземними компаніями-виробниками.

Подати фільм можна через платформу FILMFREEWAY. Прийом та розгляд заявок є платним.

*Подаючи свій фільм на фестиваль, ви погоджуєтеся з умовами подання та регламентом Docudays UA.

Дедлайн прийому фільмів – 1 грудня.

Her (ex)position

Проєкт Аукціонного дому «Корнерс» і Dofa fund створений на підтримку жінок, які починають свій шлях у мистецтві. Пілотний проєкт розрахований на 1 рік. Для пропозиції виставки варто надіслати 5-7 фото робіт, коротку інформацію про авторку (й кураторку) і короткий опис ідеї. Детальніше за посиланням.

Заявки надсилати на пошту: [email protected]

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та нажміть Ctrl+Enter.

Більше матеріалів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: