Американський саунд-художник Білл Фонтана ще до завершення відновлювальних післяпожежних робіт хоче повернути Собору Паризької Богоматері його внутрішній голос. Зараз у храмі встановили звукозаписуючі пристрої, потім планують транслювати записані звуки у прямому ефірі в Інституті дослідження та координації акустики й музики (IRCAM) у Парижі. Світова прем’єра «Відлуння Собору Паризької Богоматері» має відбутися у липні наступного року.
«Дзвони безперервно вібрують. Це ніби дух, який живе у храмі — розповів Фонтана в інтерв’ю The Art Newspaper. — Коли мені пощастило побувати на його дзвіницях, дістатися до найстарішого і найбільшого дзвону під назвою “Емманюель”, встановити на нього датчики і послухати, що відбувається всередині нього, я усвідомив, що чую звук, який, мабуть, ніхто до мене не чув, — звук, який цей дзвін видає безперервно з того моменту, коли його відлили».
Художник має розробити технічне рішення, яке дозволить встановити датчики на інші дзвони, обладнати бездротову мережу і передавати всі ці дані в Інститут. Ще одна його ідея полягала в тому, щоб створити версію для трансляції на відкритому повітрі. Художник каже, що якщо до наступної весни вдасться обладнати мережу для передачі даних, він «дуже хотів би встановити на один день свій аудіотвор на площі біля храму» — 15 квітня, до роковин пожежі.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: