Вакансії

Куди піти з 15 по 22 травня

Виставка «Тим часом» в Музеї Ханенків
Виставка «Тим часом» в Музеї Ханенків

Одне з одним. Просторові діалоги. географія витіснення

Коли:  з 5 травня по 28 травня 2023 року

Дe: Мала Галерея Мистецького арсеналу

«Одне з одним. Просторові діалоги. географія витіснення» — п’ята виставка у серії діалогів художників та художниць в межах проєкту «Одне з одним. Просторові діалоги».

Для цієї виставки художники Ярослав Футимський і Антон Саєнко, що були запрошені до діалогу, створюють простір для колективної розмови про землю, пейзаж, мову і проростання. Оскільки мистецтво є мовою, то зараз, проживаючи разом досвід війни і думаючи про роль мистецтва в часи катастрофи, ми всі так чи інакше говоримо про одне й те саме.

Виставка «Тимчасово» Ольги Бабак та її батька В’ячеслава Бабака

Коли: з 5 по 20 травня 

Дe: галерея «Асортиментна Кімната», Івано-Франківськ

Виставка «Тимчасово» — це історія про пригадування дому. Вимушене переселення з Харкова до Івано-Франківська поставило перед родиною одне з головних питань у сьогоднішній Україні — що таке дім?

Цей проєкт фіксує травми, які мають точну дату і точне географічне розташування. Одні травми зібрані в набори листівок, а інші — відтворені на папері для переносу координат, щоб побудувати хоч і вразливі, але такі необхідні зв’язки між минулим і сьогоденням, спадковим і набутим, історичним і власним, між особистим і родинним». 

Виставка «Тим часом»

Коли: з 11 березня по 21 травня

Дe: Музей Ханенків, Київ

Експозиція представить роботи групи художників, яка допомагала музею із поточними завданнями щодо убезпечнення колекції, захисту приміщень та полагодження наслідків бомбардувань (Андрій Бойко, Олександр Довгий, Андрій Сідоркін, Олексій Романенко, Богдан Бунчак, Віктор Боровик, Валентин Радченко, Олексій Шмурак, Роман Михайлов, Станіслав Туріна, Ігор Македон, Добриня Іванов, Тарас Ковач, Діма Казаков). Кураторка — Катя Лібкінд. Виставка має три головні теми:

«Звідки ми говоримо?»

Виставка прагне розповісти про те, ким і як вона створена. Не виключено, що розповідь є незвичною, десь іншо-, а десь інако- мовною. Можливо це розповідь про цілісність та одиничність у команді, можливо про те, чому ми всі все одно тут.

«Критерії вибору»

За якими критеріями твори потрапляють музей? Як їх сортують? Хто і як вибирає, що рятувати в першу чергу? А якщо ми маємо власний вибір?

«Любов»Це наскрізна тема. Вона повсюдно втручається і поглинає дві перші. Тому що Музей Ханенків — дитя і акт любові. Наша резиденція тут — акт піклування про любов. Ця тема раптово надихнула всіх учасників, а іноді перетворювалась на мову. Це тема, на яку чомусь важко зважитися в мирний час.

Виставка Катерини Лисовенко «Гола кімната»

Коли: з 19 квітня по 28 травня 

Дe: The Naked Room, Київ 

Після року «експортної» роботи в країнах Європи The Naked Room повертається до Києва із власною програмою. І це не випадково починається з роботи Катерини Лисовенко. Саме її твори останнього року стали для нас візуальними свідоцтвами розпачу, руйнувань, воєнних злочинів та, водночас, спротиву, сили й витримки — всього того, що описує боротьбу українців із російським вторгненням.

До повномасштабного вторгнення Катерина Лисовенко послідовно працювала з традицією монументального живопису як засобу спротиву та збереження пам’яті. Її роботи були символічним прихистком для людей, місць та ідей, що потребують захисту від зла, руйнування чи забуття. Також вона часто зверталась до поняття (і формату) пропаганди як мистецького методу. Її твори 2020-21-го років супроводжувалися девізом (й мали назву) «Пропаганда світу моєї мрії». У них Катерина поєднувала міфологічну та релігійну іконографію з ідеєю постквірного способу життя, в якому люди різних гендерів, не-людські агенти та природа як суб’єкт співіснують у світі в горизонтальній взаємодії. Повномасштабне російське вторгнення в Україну завдало удару саме по цьому співжиттю, залишаючи позаду непридатний для існування світ.

Виставка Сергій Кондратюк «Після блекауту» 

Коли: з 14 квітня по 28 травня

Дe: Dymchuk Gallery 

Галерея представляє проєкт художника Сергія Кондратюка «Після блекауту», до якого увійшли роботи, створені у період з жовтня 2022 року, коли атаки на енергетичну інфраструктуру з боку росії призвели до регулярних аварійних відключень світла і звʼязку по всій Україні. Проєкт складається з живопису, графіки та скульптури.

«Вечір 10 жовтня 2022» – так називається одна з робіт у цій серії міських пейзажів, бо саме у той день в Києві стався перший блекаут, який відкрив сезон знеструмлення. Художник звернув увгагу на те, як виглядає місто майже без світла, і створив серію міських, зокрема подільських, пейзажів. Знайомі і щоденно минаємі вулиці змінились, але змінились й самі люди. Дуже скоро люди озброїлись ліхтарями, і світловідбиваючими браслетами, а біля кожної двері по вулицях почав гудіти генератор. Російські атаки на обʼєкти енергетики мали своєю метою занурити українське суспільство у темряву, але і темрява не вічна.

Виставка «Камера обскура»

Коли: з 14 квітня по 21 травня

Дe: Voloshyn Gallery

Voloshyn Gallery відновлює роботу в Києві та представляє групову виставку «Камера Oбскура». Учасники виставки: Кразіміра Бутцева, Відкрита Група, Нікіта Кадан, Брілант Мілазімі, Міла Паніч, Влада Ралко, Євген Самборський та Леся Хоменко. Ця виставка – спроба показати світло у тьмі, яка охопила Україну, крізь призму авторського висловлювання художників та художниць, що апелюють до феномену фотографії танаголошують на її важливості в контексті війни.

Рустам Мірзоєв «Хлопчик з валізкою»

Коли: з 17 лютого по 6 червня

Дe: «ЦЕХ», Київ

«Хлопчик з валізкою» – один із найбільш різнокольорових проєктів Рустама Мірзоєва. Проте це не глянцева строкатість. Яскраві плями синього, жовтого, червоного схожі на сигнали тривоги.

Проєкт просякнутий передчуттям, що звичне буття наближається до прірви. Загалом образи Рустама Мірзоєва нерідко є тривожними. Персонажі розгублені та самотні, здається, вони чекають поради глядача. Навколишній простір наче витісняє цих дівчат та хлопців. Власне, жодного абстрактного тла – простір, в якому розміщено індивідуума, часто є головним героєм картини. І цей простір конфліктує з людиною, він спричиняє неспокій.

From 1914 till Ukraine

Коли: до 23 липня

Дe:  Kunstmuseum Stuttgart 

Художній музей Штутгарта відомий своїм зібранням робіт Отто Дікса — знакового німецького живописця і графіка 20-го століття, що відобразив жах, у який війна занурює суспільство. На запрошення музею засновниці платформи культури пам’яті Past / Future / Art Катерина Семенюк та Оксана Довгополова розробили концепцію проєкту, який інтегрується в простір постійної експозиції.

У залах музею Großstadt (Мегаполіс) та Krieg (Війна) зустрічаються роботи Отто Дікса періоду Першої та Другої світових війн та створені після 2014 року роботи українських митців: Андрія Сагайдаковського, Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського, Каті Бучацької, Дениса Саліванова, а також колективний звуковий проєкт Максима Іванова, Віктора Константінова, Івана Скорини, Ксенії Щербакової та Ксенії Янус.

Виставка «Форми присутності»

Коли: з 20 квітня до 30 липня

Дe: Мистецький Арсенал

На виставці «Форми присутності» будуть представлені роботи українських художників та художниць: Юрія Болси, Андрія Денисенко, Анастасії Дицьо і Саши Рошена, Антона Карюка, Яни Кононової, Олени Курзель, Максима Мазура, Дар’ї Молокоєдової, Данііла Немировського, Каріни Синиці, Лео Троценко, Тамари Турлюн, Сани Шахмурадова-Танської, Віталія Янкового, Три вправи з реалізму, commercial public art і Світланки Конопльової, Open place. 

У просторі виставки кожен з авторів і авторок присутній не тільки через роботу, а й через власну історію, що дозволяє ширше зрозуміти умови, в яких ці роботи стали можливими. Присутність війни відчувається в них через матеріал — рваний папір, бетон, вишивку на тканині чи пакеті, дім із піску та скла, крихти землі та необроблене дерево. Все це — способи оприсутнення війни й акти непокори несправедливості й насиллю, через які життя пульсує на противагу порожнечі відсутності.

Виставка «Футуромарення: Україна і авангард»

Коли: з 8 квітня до 10 вересня 

Дe: Художній музей KUMU у Таллінні

Виставка «Футуромарення: Україна і авангард» представить новаторське мистецьке бачення майбутнього, що зародилося в українському історичному підґрунті 1910-1920-х років. Революційні мрії про майбутнє, втілені в живописі та сценографії, архітектурі, літературі та кіно. Твори Олександри Екстер, Давида Бурлюка та Василя Єрмилова з колекцій музеїв, які продовжують свою роботу в умовах постійної військової агресії з боку Росії. Виставка надає базу для критичного постколоніального перегляду історії як західного, так і російського авангарду, демонструючи широкий спектр особливостей мистецького життя на українських теренах та спорідненість із міжнародними ідеями у мистецтві того часу.

Виставка Must Establish Reality: Ukrainian Artists under Siege 

Де: онлайн за посиланням 

Артплатформа «ІЗОЛЯЦІЯ» спільно з американською організацією Art At A Time Like This відкрили онлайн-виставку Must Establish Reality: Ukrainian Artists under Siege, на якій представлені роботи українських митців на тему повномасштабної війни з росією. Cеред авторів: Сергій Захаров, Олекса Манн, Дана Кавеліна, Антон Карюк, Катерина Лісовенко й Алевтина Кахідзе. Ініціативу можна підтримати донатом, а кошти будуть перераховані на гуманітарну допомогу українцям, які потребують фінансової підтримки. 

Онлайн-виставка The painting from the photo that was taken at a great distance and then cropped

В онлайн-просторі Shukhliada буде представлений виставковий проєкт Лесі Хоменко «Живопис з фотографії, яка була зроблена з великої відстані і потім обрізана»*.  Однією з тем проєкту є співвідношення живопису та його цифрової копії, що через диджиталізацію культурного життя замінила оригінал (картину) у безлічі онлайн-виставок, фестивалях, художніх ярмарках. 
У Shukhliada картина Хоменко буде експонована у масштабі 1:1, що дає змогу глядачеві відчути реальний розмір роботи. Проте позбавляє его можливості побачити її повністю через персональний гаджет — телефон або екран комп’ютера, бо вихоплює лише невеликий фрагмент. Перетворюючи, таким чином, фігуративне зображення на абстрактне поле кольорових форм.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Зберегти

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: