Вакансії

Куди піти з 17 до 23 січня

Персональний проєкт Сергія Петлюка «ІНДЕКС»  у Voloshyn Gallery
Персональний проєкт Сергія Петлюка «ІНДЕКС» у Voloshyn Gallery

ВИСТАВКИ

Роман Мінін: «mining art»

Коли: з 8 грудня до 19 січня

Де: Туристичний інформаційний центр, Запоріжжя 

Роман Мінін народився в 1981 році у Димитрові, Донецька область. З 1998 до 2002 року навчався у Харківському художньому училищі. З 2002 до 2008 — у Харківській державній академії дизайну та мистецтв на відділенні монументального живопису. Живописець, графік, фотограф, автор відео, музики, об’єктів та інсталяцій. Учасник й організатор міжнародних артпроєктів, стрітарт фестивалів. У 2009 його нагородили медаллю «Талант та покликання» Всесвітнього альянсу «Миротворець». 

Анастасія Подерв’янська Life Is Wonderful  

Коли: з 14 січня до 24 січня

Де: Нацiональний музей «Київська картинна галерея»

Художниця Анастасія Подерв’янська пропонує на розгляд публіки нові роботи. В її манері суміш часів і стилів. Однак, як і завжди, знайдено бездоганний баланс між одним із найдавніших ремесел — вишивкою — і сучасним змістом, образною, вибагливою та глибоко індивідуальною мовою, де за форму обрані класичні жанри портрета й натюрморту.

Ніна Мурашкіна та Хав’єр Ескала «Чоловік і жінка»

Коли: з 10 грудня до 25 січня

Де: галерея «Лавра», Київ

Виставка стала першим спільним проєктом української художниці Ніни Мурашкіної та іспанського скульптора Хав’єра Ескала. В експозиції «Чоловік і жінка» піднесене та земне, розум і пристрасть, канонічна стриманість й бурлеск переплітаються в цікаву історію вічних як світ відносин між жінкою та чоловіком, яка розгортається на живописних полотнах й у витончених лініях сучасної дерев’яної та керамічної скульптури.

READY, STEADY, COLLECT!

Коли: з 24 листопада до 28 січня

Де: Avangarden gallery & wine bar, Київ

Популяризація культури колекціонування — одне з основних завдань Avangarden gallery. Ready, steady, collect! — це виставка-ярмарок, де зібрані роботи художників, якими можна поповнити вже наявну колекцію чи розпочати цей захоплюючий шлях. Це територія свободи від меж і нав’язаних установок. Тут немає «правильно» і «неправильно», вибірка робіт формується під впливом суб’єктивного естетичного смаку, цінностей та пристрастей.

Юрій Пікуль: «Назустріч відчуженню»

Коли: з 23 грудня до 30 січня

Де: Dymchuk Gallery, Київ

Виставка «Назустріч відчуженню» складена з живописних полотен та інсталяції, створених у 2021 році. Автор у своїх роботах реалістично зображує вхідні групи важливих культурних інституцій України: Міністерства культури, Національного художнього музею України, «Мистецького арсеналу» та інших, а також звертає увагу глядача на відчуття відчуженості, яке викликають в автора ці заклади. 

Сергій Петлюк «ІНДЕКС»

Коли: з 16 грудня до 30 січня

Де: Voloshyn Gallery, Київ

Voloshyn Gallery представляє персональний проєкт Сергія Петлюка під назвою «Індекс». Кураторка виставки — Оксана Карповець. Експозиція складається з тотальної мультимедійної інсталяції, прем’єра якої відбудеться у Voloshyn Gallery.

Сергій Петлюк народився в 1981 році, живе та працює у Львові. Медіахудожник використовує різні мистецькі медіа, але переважно відео (moving image) у поєднанні зі скульптурними інсталяціями для створення імерсивних просторів, де ключовим елементом часто є сам глядач. 

«Осип Васьків. Невідома сторінка львівського авангарду»

Коли: з 24 грудня до 30 січня 

Де: Львівська національна галерея мистецтв імені Б. Г. Возницького

Більше ста творів досі не знаного львівського авангардиста Осипа Васьківа (1895–1972) буде вперше представлено на публічний огляд громадськості. Унікальна спадщина колись відомого на всю Європу українця довгий час перебувала у приватній колекції Львова.

«Михайло Дзиндра: боротьба з часом»

Коли: з 19 листопада до 30 січня

Де: Львівська національна галерея мистецтв імені Б. Г. Возницького

Виставковий проєкт «Михайло Дзиндра: боротьба з часом» приурочений до 100-річчя від дня народження славетного скульптора-модерніста. Ця виставка — спроба охопити всю ретроспективу творчості Михайла Дзиндри з акцентом на його унікальній чутливості до проблеми людської екзистенції, що потерпала від різних факторів глобального життєвого виру ХХ ст.

«Футомарення»

Коли: з 15 жовтня до 30 січня

Де: «Мистецький арсенал», Київ

«Мистецький арсенал» продовжує перевідкривати культурну спадщину України ХХ століття проєктом «Футомарення», присвяченому яскравому авангардному спалаху — футуризму. Виставка займає 4 тисячі квадратних метрів простору. На ній представлені майже півтисячі експонатів. Це і знакові, й маловідомі твори з 19 державних інституцій культури (музеїв, архівів, бібліотек, дослідницьких центрів) та 8 приватних колекцій, архівні документи, фотографії, ігрові та хронікальні кінострічки. 

Можливо відвідати віртуально.

Віктор Сидоренко: «Всі кольори спектру — це біле світло»

Коли: з 3 грудня до 1 лютого

Частина І

Де: галерея «Лавра», Київ

Перша частина проєкту «Всі кольори спектру — це біле світло» — «Технології травм» поєднує різнобічні періоди й техніки і має на меті показати ранні роботи автора. Головна тема — неопрацьовані історичні травми соціальної архітектури ХХ століття. 

Наступні частини проєкту відбудуться з 10 грудня до 20 лютого у Національному музеї «Київська картинна галерея», а кінцева — у ЦСМ «М17» з 16 грудня до 20 лютого.

Станіслав Туріна, Валентин Радченко «ЦЕ НЕ МОЄ / БІЛЬ»

Коли: з 19 січня до 2 лютого

Де: The Naked Room, Київ

У практиках цих авторів можна знайти надто багато спільного і можна просто впізнати річ або ж зашпортатись об неї думкою. Обидва митці протягом довгого часу жили в просторах переповнених дуже схожими речами, їхня кількість і ритм впливають на фактуру думки. Предмети в їхніх практиках набувають реальної та магічної важкості, це канали для різного роду зв’язків.

Ірина Вештак-Остроменська «Carte e terre. Папери та глини»

Коли: з 20 січня до 5 лютого

Де: ЦСМ «Білий світ», Київ

Непередбачуваність і норовливість глини та паперу перетворюють кожен акт творення на експеримент, навіть за наявності добре знаної технології та давньої, багато разів повторюваної техніки. А еклектичне поєднання простих і пересічних матеріалів із вишуканими й дорогоцінними — несподівано та влучно підкреслює сучасність художнього підходу Ірини Вештак-Остроменської.

Руслан Тремби: «Тихий годинник…»

Коли: з 22 грудня до 5 лютого

Де: Shcherbenko Art Centre, Київ

Виставка об’єднала роботи різних періодів, ранні твори перегукуються з нещодавніми. Уява Руслана невпинно коливається між минулим і сьогоденням. Віднайдені колись образи та сюжети набувають нового вигляду, розкриваються через новий досвід. Минуле ніколи не залишається в минулому, не буває вичерпаним і безжиттєвим. Теперішнє — це діалог з різними пластами минулого, його переоцінка відповідно до актуальних викликів. Художник проходить цей шлях, працюючи зі своїми творами. Серії Bundes Eigentum, «Крапка», «Образ» та «Вірники» слугують шматочками пам’яті, які вбудовуються в актуальні враження, створюючи тло для серій «Наближення», «Двері відкриті», «Портрети дитинства». 

Поліна Вербицька «Рефлексії»

Коли: з 20 січня до 8 лютого

Де: Karas Gallery, Київ

У своїх роботах Поліна Вербицька занурюється в теми «краси» та «не краси» тілесного, ставлячи запитання, де проходить тонка межа між цими двома поняттями. Чому ми вважаємо якісь явища красивими, а якісь — ні? Чому одні речі та явища, попри свою небезпечність, вважаються красивими, а те, що вони роблять з тілами — жахливим та огидним? За словами художниці, частина робіт, створених за 2020–2021 роки, також є результатом експериментів з медіумами й техніками. Експозиція зібрана так, аби показати шлях від полімерної мініатюри до більших скульптурних об’єктів, перехід до кераміки і експериментів зі скульптурним колажем, якими мисткиня зараз займається.

«Затишшя»

Коли: з 10 грудня до 9 лютого

Де: «ЦЕХ», Київ

Виставка представляє роботи шістьох словацьких художників, творчість яких вперше показують в Україні. Експозиція через мистецтво демонструє особливості цих країн стосовно одна одної. Однією з таких своєрідностей є мова. Існує багато слів, які звучать однаково, але мають абсолютно інше значення. Zátišie зі словацької перекладається як натюрморт — жанр мистецтва, який зображує неживі предмети. Тому на виставці можна буде побачити картини цього жанру від Еріки Міклошової (Erika Miklóšová) та Яна Васілко (Ján Vasilko). «Затишшя» в українській мові означає спокій, безвітря, тишу, рівновагу тощо, і для багатьох іноземців це саме те, з чим вони асоціюють Словаччину. Таку атмосферу представлятимуть картини Жофії Дубової (Žofia Dubová) та Моніки Паское Мікишкової (Monika Pascoe Mikyšková). Наші сусіди багато уваги приділяють природі. Ця небайдужість та вміння цінувати навколишнє середовище представлені у роботах Мілоша Коптака (Miloš Kopták). Вільям Сламінка (Viliam Slaminka) працює з певними стереотипами суспільства, які впливають на наше сприйняття світу. Завдяки його роботам є можливість обчислити наше ставлення до тих чи інших речей.

Виставка Олександра Грехова «Монументальна окупація»

Коли: з 10 січня до 10 лютого

Де: Львівський муніципальний мистецький центр

Проєкт про пам’ятники відомим українським письменникам у Донецьку, Луганську, Ялті та Горлівці. Про громадян, які залишилися на окупованих Росією територіях, які щодня перебувають поряд із цими небагатьма фізичними магнітами присутності України в їхніх містах.

З кожним роком все гостріше стоятиме проблема реінтеграції, тож важливо розуміти, що рухає людьми, наприклад, коли вони фотографують ці пам’ятники не тільки для себе, а й викладаючи фотографії в інтернет, які почуття та думки в них при цьому виникають, як ми можемо після їх повернення налагодити з ними комунікацію.

«Поезія та перформанс. Східноєвропейська перспектива» 

Коли: з 25 листопада до 12 лютого 

Де: Центр сучасної культури у Дніпрі та галерея «Артсвіт», Дніпро

У Центрі сучасної культури в Дніпрі та галереї «Артсвіт» відкриється міжнародна виставка «Поезія та перформанс. Східноєвропейська перспектива». Вона, за словами організаторів, поєднує голоси поетів та митців другої половини ХХ століття, а також сучасних українських представників поетичних і перформативних практик. 

Виставка торкається тем цензурованості мови, її підпорядкування ідеологіям та політикам, крихкості та вразливості перед різними соціокультурними трансформаціями як у минулому, так і сьогодні.

Гамлет Зіньківський «⅔»

Коли: з 19 січня до 13 лютого

Де: «ЄрміловЦентр», Харків

Гамлет Зіньківський — український художник, ключова постать українського стрітарту. Народився, живе та працює у Харкові. Лаконічна назва виставки подана у вигляді дробу “⅔”. У ній затаїлися пропорції паперу, обрані Гамлетом Зіньківським для 365 графічних нарисів пройдешнього року. Новий виток мистецького циклу зберігає формат щоденника і тримає баланс між спостереженням буденності та художньою саморефлексією. Один день, одна ситуація, одна робота. Серії традиційно поєднують графіку з лаконічними висловлюваннями. Автор не зраджує колись розпочатому ним діалогу двох мов — образу та слова.

Анатолій Криволап «НІЧ… ВІДБИТОК ЧАСУ»

Коли: з 19 січня до 14 лютого

Де: Нацiональний музей «Київська картинна галерея»

Тема проєкту — нічний пейзаж у творчості художників України ХIX, XX та XXI століть. В експозицію увійшли твори з зібрань Національного художнього музею України, Національного музею Тараса Шевченка, Національного музею «Київська картинна галерея», приватних колекцій Ігоря Воронова, Едуарда Димшиця та Юрія Комелькова.

Куратор Юрій Комельков.

Віктор Сидоренко: «Безмежне життя Смерті»

Частина ІІ

Коли: з 10 грудня до 20 лютого

Де: Національний музей «Київська картинна галерея»

Виставка «Безмежне життя Смерті» представляє серію робіт на тему кріоніки — технології заморозки людей і тварин зі сподіванням на те, що в майбутньому їх вдасться оживити. Проєкт водночас посилається як на християнський звичай збереження останків для повстання у своїх тілах на Страшному суді, так і на питання другого шансу з галузі біоетики.

«Нульовий рік. Ідея світла» 

Частина ІІІ

Коли: з 16 грудня до 20 лютого

Де: ЦСМ «М17»

Третя частина проєкту відбудеться у ЦСМ «М17» з 16 грудня до 20 лютого. Кінцева виставка «Нульовий рік. Ідея світла» складається виключно з нових робіт і скульптур. В їх основу лягли експерименти з оптикою на теми прикордонних відчуттів між реальним та зримим, фактичним і бажаним.

Future Generation Art Prize 2021

Коли: з 25 вересня до 27 лютого   

Де: PinchukArtCentre, Київ

Future Generation Art Prize — це міжнародна премія в галузі сучасного мистецтва, метою якої є відкриття нових імен у світі мистецтва та надання довгострокової підтримки майбутньому поколінню художників.

Учасники та учасниці: Алекс Бачинський-Дженкінс, Вендімагейн Беліт, Мінья Бьябьяні, Ріндон Джонсон, Агата Інгарден, Бронвін Кац, Лап-Сі Лам, Міре Лі, Пол Меікі, Ліндсі Мендік, Херніке Науман, Педро Невес Маркес, Фріда Орупабо, Андрес Перейра Пас, Тереса Солар, Азіз Хазара, Хо Руї Ан, Тревор Янг, Ханна Куінлен та Роузі Гастінгс, Ярема Малащук та Роман Хімей, Калла Хенкел та Макс Пітегофф.

ДО{К}ВІРА {Trust Cut}

Коли: з 20 листопада 2021 до вересня 2022

Де: онлайн

Виставка ДО{К}ВІРА {Trust Cut} присвячена критичному погляду на документальне кіно як жанр.

Виставка складається з трьох частин: пролог, центральна «грибниця» {Underwater}, епілог. «Грибниця» виросла з більш ніж ста сирих відео- та аудіоматеріалів фільму режисерки Оксани Казьміної — Underwater {документальний фільм, робота над яким триває з 2016 року, і який планують завершити в 2023 році}. Також вона містить художні роботи учасниць фільму Underwater.

Учасниці виставки: AntiGonna, Наталка Дяченко, Оксана Казьміна, Ксенія Платанова, Марія Проніна.

Кураторки: Валентина Петрова та Юлія Сердюкова.

Ініціаторка проєкту та співавторка ідеї: Оксана Казьміна.

Дизайн і верстка сайту: Настя Теор.

Монтаж трейлера виставки: Валентина Петрова, Юлія Сердюкова, Михайло Челноков.

ПОДІЇ

Публічна дискусія «Дискусія. Як нам жити разом?»

Коли: 20 січня о 18.00

Де: The Naked Room, Київ

Публічна дискусію про критику й етику роботи у мистецтві, ідея якої виникла після публікації декількох текстів про мистецтво, що вийшли у виданні Your Art та газеті ВОНО, та реакції на них. Предметом розмови стали запитання чи можемо ми визначити правила та стандарти розмови про мистецтво, які б виключили знецінення роботи художни_ць, спільнот, критик_инь, читач_ок? Де межа між професійною і непрофесійною розмовою про мистецтво? Чи важить нам розмова про конфлікт інтересів?

Учасни_ці дискусії: 

Настя Калита, головна редакторка Your Art, співавторка тексту «Головний критичний текст року»

Анна Калугер, арткритикиня, дослідниця історії та теорії критики

Альона Каравай, засновниця галереї Асортиментна кімната, співорганізаторка проєкту «Ревізіоністський синдром»

Ліза Корнейчук, головна редакторка газети ВОНО, співавторка тексту «Компліментариний синдром або Як я спробувала бути критичною»

Борис Філоненко, арткритик, куратор, редактор видавництва IST Publishing

Дмитро Чепурний, куратор, автор тексту «Виставка N.»

Модераторка: 

Дарія Бадьйор, критикиня, екс-редакторка розділу «Культура» LB.ua

НАЙБУДЕКІНО: зустріч-гепеніг про українське кіно

Коли: 21 січня о 18:00 (гепенінг)
22 січня о 15:00 (Ідеятон)

Де: Будинок Кіно, вул. Саксаганського, 6, Київ

Зустріч-гепенінг, покликана об’єднати усіх, кому небайдужа доля українського кінематографу. У програмі трансляції фільмів, електронна музика, джем-станція, візуальна та освітня програми, а також Ідеятон – зустріч, на якій охочі попрацюють над новими ідеями для розвитку Будинку Кіно.

Творчість Івана Айвазовського

Коли: 23 січня о 13:00

Де: Нацiональний музей «Київська картинна галерея»

Лекція присвячена життю та творчості І. К. Айвазовського (1817–1900) — найвидатнішого майстра мариністичного живопису, який досяг вершин майстерності в зображенні морської стихії, залишив по собі грандіозний творчий доробок, що складає близько 6 000 творів, здобув широке визнання в Європі та за її межами. Висвітлюються не тільки основні періоди творчості художника, але й цікаві факти біографії, які вплинули на формування особистості, таланту та своєрідного творчого методу митця. Окрім загальновідомих полотен, йтиметься і про менш популярні твори, які розширюють уявлення про творчий діапазон художника.

«Зіткнення». Петро Павленський

Коли: 22 січня о 19:00

Де: «Хлєбзавод», Київ

Петро Павленський — російський художник. Його найвідоміші акції: «Шов», «Фіксація», «Туша», «Свобода». Лекція Петра Павленского про акціонізм та політичне мистецтво відбуватиметься в межах презентації його нової книжки «Зіткнення». 

Книжка «Зіткнення» присвячена одному з епізодів зіткнення мистецтва та влади. Оповідання складається з окремих абзаців, фрагментів, епізодів і фраз поліцейських рапортів, протоколів допитів і показань свідків, судових постанов, психіатричних і психологічних звітів, культурологічних і кримінологічних експертиз тощо.

Модератор події: Артем Юрченко

Культурна біологія. Від культури клітин до можливостей мозку

Коли: з 19 січня до 11 березня

Де: Культурна інституція «Міжвухами», Київ

Як покращити якість життя за допомогою мистецтва? Як наш мозок продукує інновації? Де межа між особистістю та її клітинами? Про це та багато іншого говоритимуть протягом 8 подій циклу «Культурна біологія. Від культури клітин до можливостей мозку».

Найкращі експерти з клітинної біології та біотехнологій, мікробіології, ботаніки, зоології, палеонтології, нейропсихології та історії науки лагідно змусять замислитись та подивитися не тільки навколо, а й всередину себе. Вони покажуть, що таке естетика живого та як здатність сприймати цю естетику впливає на людину як вид. Поділяться філософськими аспектами біології: ідеями безсмертя, краси та мистецтва. І, звісно, даватимуть багато тем для довгих бесід та цікавих фактів для смолтоків.

МОЖЛИВОСТІ

European Digital Art Fair: Open Call

Дедлайн подання заявки: 31 січня

European Digital Art Fair — ярмарок, націлений продемонструвати сучасне цифрове мистецтво у синхронічному зрізі. Диджитальні роботи мисткинь та митців із 43 європейських країн будуть презентовані у двох просторах одночасно: у спеціально розробленій віртуальній галереї від V-Art та в Центрі сучасного мистецтва «М17». Гібридний формат синхронного експонування онлайн та офлайн відображає полімодальність сучасної реальності. Разом віртуальний та фізичний простори уможливлюють багатогранний досвід перцепції цифрового мистецтва.

Open call на участь у проєкті ROOM FOR CULTURE

Дедлайн подання заявки: 30 січня

ROOM FOR CULTURE (Кімната для культури) — урбаністична ініціатива, яка прагне створити мобільний культурний простір в одному з житлових масивів Дніпра. Новий павільйон сприятиме взаємодії локальної спільноти: тут можна буде влаштовувати зустрічі, буккросинг, концерти, кінопокази або інші події. Це можливість дослідити власний житловий масив та зробити його більш пристосованим для культурних потреб місцевих мешканців. Фокус проєкту передбачає зміщення акценту з центру міста на більш віддалені райони та розвиток їхньої культурної інфраструктури.

Стипендія «Амбасадорів культури»

Дедлайн подання заявки: 21 січня

Меценатська спільнота «Амбасадори культури» започатковує щорічну стипендію для українських художників і художниць на початку творчої кар’єри та оголошує перший відкритий конкурс на її здобуття. Стипендія не має обмежень щодо медіуму, з яким працюють заявники, чи тематикою робіт. Головна мета — підтримати сучасне мистецтво.

Пітчинг для документалістів Ukrainian Doc Preview

Коли: з 7 грудня до 13 лютого

Ukrainian Doc Preview — це можливість презентувати потенційним партнерам свої майбутні повнометражні документальні фільми, які потребують підтримки з промоцією, дистрибуцією або шукають додаткового фінансування. Ukrainian Doc Preview збирає ключових представників міжнародної індустрії документального кіно.

Презентація учасниками своїх стрічок, які перебувають на стадії виробництва або поствиробництва, відбудеться у березні, під час 19 Docudays UA. У результаті експерти\-ки Ukrainian Doc Preview оберуть переможців, які традиційно отримають низку нагород.

Анкета для подання заявки.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Зберегти

Більше матеріалів

Померла остання представниця французької Школи гуманістичної фотографії — Сабіна Вайс
470

Померла остання представниця французької Школи гуманістичної фотографії — Сабіна Вайс

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: