Підтримати

Куди піти з 29 червня по 4 липня

Олександра Кадзевич, Без назви, з серії «Між речей», 2018 ©Dymchuk Gallery
Олександра Кадзевич, Без назви, з серії «Між речей», 2018 ©Dymchuk Gallery

Щотижнева рубрика «Мистецька афіша» — підбірка актуальних подій в Україні.

ПОДІЇ

Фотографування як колективна практика в Харківській школі фотографії

Коли: 29 червня

Місце: «ЄрміловЦентр», Харків
Під час аспірантури в Абердинському університеті Марія Ланько займалася вивченням Харківської школи фотографії, аналізуючи творчий доробок двох поколінь авторів через теорію партисипації. Фокус дослідження був зміщений зі самих методів створення фотографій до фотографування як колективної практики в певній спільноті. У рамках лекції 29 червня на виставці «Автор у грі» в «ЄрміловЦентрі» Марія поділиться тезами своєї наукової роботи.

ВИСТАВКИ

«Геометрична архаїка» Олексія Золотарьова та аудіовізуальний перформанс «Gennem et specielt Glas» Александра Холма

1

Коли: 2 липня, 16:00-21:00

Місце: Малевича 37/41, Київ

2 липня в межах резиденції Radius відбудеться презентація твору скульптора Олексія Золотарьова «Геометрична архаїка» та аудіовізуальний перформанс Александра Холма — «Gennem et specielt Glas». Проєкт двох художників виник як культурний обмін між авторами у роздумах та діалозі про глобалізацію світу, зростання впливу Інтернету та середньовічну Київську Русь.

Radius — резиденція, започаткована скульптуром і художником Олексієм Золотарьовим у 2019 році для культурного обміну. Вона покликана показати нові можливості локальній спільноті та продемонструвати різні підходи до медіа скульптури, що зараз практикуються у світі.

Ne travaillez jamais 

Коли: до 30 червня

Місце: 39.9gallery, Київ

«Ніколи не працюйте» — це гасло, написане на паризькій стіні в 1953 році теоретиком Гі Дебором, що було вираженням прагнення до життя, орієнтованого на художню самореалізацію. Однак водночас цей вислів означав заклик повстати проти справжньої біди роботи, повстати проти іноді жорстоких, іноді піднесених обмежень різноманітної, болісної та відчуженої роботи, проти прекарності праці.

Коли: з 3 по 4 липня

Місце: «Покровський Посад», Київ

На виставці-перегляді Personal Cloudiness першокурсників #KAMA2YP: CONTEMPORARY ART вони підсумовують весняний семестр та репрезентують художні роботи, створені в майстернях Євгена Самборського, Оксани Казьміної, Сергія Сабакаря, Анни Віноградової, Макса Роботова, Алевтини Кахідзе та Лесі Хоменко. Студенти працювали з рухомим зображенням, мальованою анімацією, звуком, перформансом та скульптурою.

Sexy OLX

Коли: до 3 липня

Місце: «Хлєбзавод», Київ

Sexy OLX — це проєкт-дослідження народної сексуальності через український живопис. Він складається з виставки колекції та самвидав каталогу.

Проєкт Sexy OLX спочатку не планувався таким, яким його зараз можна побачити. Це не цілісний проєкт, а, ймовірніше, проєкт-пазл, що складався поступово й неквапливо упродовж останніх 8 місяців. Спочатку це була група в інстаграмі під назвою crazy yarmarok, де архівувалися різні незвичні оголошення української народної реклами, переважно з OLX. Головна мета проєкту — показати щире бачення краси людського тіла, як різні художники та художниці з усієї України зображують вітальну сексуальну енергію.

«Дисципліноване бачення»

Коли: до 4 липня

Місце: NAMU, Київ
У трьох виставкових залах представлені роботи Лади Наконечної (графіка, інсталяція, об’єкти, відео), створені протягом 2015–2021 років. Це перший великий персональний проєкт художниці, підготовлений спеціально для NAMU.
Оновлюючи експозицію мистецтва ХХ століття, музей ініціює низку дослідницьких проєктів науковців та митців, спрямованих на вивчення контроверсійних або досі маловідомих сторінок історії українського мистецтва. Лада Наконечна у своєму проєкті зосереджується на 1930-х роках і, спираючись на архівні матеріали й твори з колекції інституції, на основі окремих історій досліджує здатність мистецтва формувати певне спільне бачення.
Фотопроєкт «Дві кімнати» Тараса Бичка у «Квартирі 35»

Коли: до 4 липня

Місце: «Дзиґа», Львів

Фотоісторія «Дві кімнати» та однойменна фотокнига українського документального фотографа Тараса Бичка — це історія дитинства, дорослішання і фантазій двох його синів, яку Тарас знімає з 2015 року. Це своєрідний фотощоденник сім’ї фотографа, обмежений простором житла. Тарас Бичко намагався відтворити реалії їхнього життя та передати атмосферу дитинства, показати світ синівських ігор, улюблених іграшок, фантазій та емоцій.

«Автор у грі»

Коли: до 10 липня

Місце: «ЄрміловЦентр», Харків

«Автор у грі» стане першою масштабною виставкою, яка познайомить глядача з історією Харківської школи фотографії як історією спільноти, де визначну роль відіграє партисипативна дія, а сам фотограф є одним з головних об’єктів, навколо якого розвиваються фотографічні практики. Відмовляючись від ролі стороннього, незаангажованого спостерігача, митці фіксують власні життєві етапи, маркують своє місце в суспільстві та декларують небайдужість до тих соціальних процесів, що відбуваються навколо.

Фотопроєкт «Вуличні діалоги 2.0»

Коли: до 10 липня

Місце: Львівський муніципальний мистецький центр, Львів

Вулична фотографія представляє чесні, відверті та непостановочні світлини повсякденного життя вулиць із захопливими кадрамии, які часто розповідають історії, що виходять за межі моменту, побаченого через видошукач. Незалежно від того, що стає об’єктом дослідження стріт-фотографа: вуличні натюрморти, архітектура, перехожі, дивні деталі чи інтригуючі вивіски — усі ці сцени розповідають про особливий погляд вуличного фотографа на візуальний архів життя сучасної України та українців. Фотографи ніби запитують у себе і глядача: «Чому? Навіщо? Як?»

Наташа Шульте «Закрита система»

Коли: до 11 липня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

У проєкті «Закрита система» Шульте не тільки актуалізує традиційні для своїх робіт питання етики і моралі, а й досліджує тему тіла як соціально-політичного об’єкта, що втрачає ідентичність всередині замкнутого поглинаючого простору. У її роботах людина існує лише як інструмент політичної гри держав, соціальний важіль, позбавлений індивідуальної особистості та замкнений у ефемерний простір стерильної системи.
«Коли страх стає другом»

Коли: до 17 липня

Місце: The Naked Room, Київ

Проєкт «Коли страх стає другом» включно з новами роботами Курмаза, створеними протягом 2020 року. Це серія шовкотрафаретів за мотивами зображень з підручників судмедекспертизи, що ними користуються лікарі та криміналісти для визначення характеру тілесних ушкоджень. Техніка шовкотрафарету має властивість естетизувати будь-яке зображення, шліфувати гострі кути. Однак це спрацьовує зворотнім чином з натуралістичними зображеннями понівічених тіл. Формалізовані та представлені у вигляді плакатів, вони лише більше жахають.

«Бажана площина»

Коли: до 17 липня

Місце: Львівський муніципальний мистецький центр, Львів

У проєкті «Бажана площина» Хоменко продовжує свою програмну роботу з живописом та деконструкцією фігуративного зображення. Художниця використовує підрамники, об’єкти, полотно та біфлекс, а також роботу художниці Алевтини Кахідзе, яку Хоменко запросила бути гостею виставки. Тема, яка об’єднала три роботи на виставці — це анексія Криму, розказана через особисті спогади, сконструйовану оповідь та бажання заволодіти площиною — чи то територією, чи то картиною.

PARALELI

Коли: до 22 липня

Місце: Angar, Київ

Серія мінімалістичних фотографій, відзнятих у різних частинах світу з 2014 по 2020 рік: Київ, Торонто, Барселона, Лісабон, Відень, Стамбул, Вільнюс. Як паралельні прямі, які ніколи не зустрічаються, так і зафіксовані художницею миті не мають спільних точок перетину. З іншого боку, випадкові фрагменти міст, поодинокі предмети, світло і тіні, геометричні фігури в урбаністичному просторі утворюють цілісну картинку тривимірного світу. Код міста приховано в його деталях.

«Сузір`я. Володимир Стрельников, Олександра Кадзевич»

Коли: до 23 липня

Місце: Dymchuk Gallery, Київ

У Dymchuk Gallery відкривається п’ята виставка із серії «Сузір’я / Constellations». У її межах зіставлені художні практики двох поколінь: представників «одеського нонконформізму» 1960-1980-х років і сучасних одеських художників. На виставці будуть представлені акварелі 2000-х років і абстракції 1990-2000-х років Володимира Стрельникова та серії «Між речей» і «Короткі слова» 2018 року Олександри Кадзевич. Кураторка — Катерина Філюк.

«​Вправи на розкутість»

Коли: до 24 липня

Місце: «Щербенко Арт Центр», Київ

У «Щербенко Арт Центрі» триває персональна виставка Олександра Ройтбурда «Вправи на розкутість», до якої увійшли відразу дві нові серії його робіт: живописні зображення скульптур і жіночі півфігури. Доволі різні, на перший погляд, серії об’єднує ключова риса: Ройтбурд заграє з академічним каноном у своїй непересічній авторській манері.

Як зазначає сам художник, він «переказує» відомі скульптури, вступаючи у діалог з класикою та класицистичною естетикою.

Сторіччя. Фелліні у світі

Коли: до 25 липня

Місце: Музей кіно Довженко-Центр, Київ

Довженко-Центр за ініціативи та підтримки Італійського інституту культури у співпраці з кінофестивалем «Молодість» має честь представити мандрівну виставку «Сторіччя. Фелліні у світі». Виставка подорожує світом і своєю черговою локацією обрала Музей кіно Довженко-Центру. Ім’я Фелліні ще за життя маестро стало відомим у всьому світі та закарбувалося як синонім поняття «мистецтво кінематографу». Його «8 з половиною», «Солодке життя», «Ночі Кабірії», «Амаркорд» досі бентежать глядачів та кінематографістів світу.

«Відкрита можливість: Українське сучасне мистецтво з приватних зібрань»

Коли: до 25 липня

Місце: М17, Київ

Виставка «Відкрита можливість» пропонує погляд на сучасне мистецтво України крізь одну з можливих моделей музейного зібрання «тут і зараз», основу для якого закладає спільний внесок українських колекціонерів.
Виставка охоплює нетипово широкі часовий і стилістичний діапазони. За часовими координатами — від кінця 1950-х років минулого століття до початку 2010-х нинішнього. За стилістичними, за якими й вибудувано логіку експозиції, — від одеського концептуалізму і Харківської школи фотографії до київського нонконформізму й української «нової хвилі», а також митців «поза системою».

«Дисципліноване бачення. Школа»

Коли: до 31 липня

Місце: Галерея «Артсвіт», Дніпро

Персональна виставка Лади Наконечної «Дисципліноване бачення. Школа» — продовження критичного мистецького висловлювання художниці щодо функцій методу соціалістичного реалізму. Проєкт в галереї «Артсвіт» слідує за виставкою «Дисципліноване бачення», що наразі триває в Національному художньому музеї України (NAMU). У «Дисциплінованому баченні. Школа» художниця фокусується на мистецькій освіті. Художники, які навчаються у вищих мистецьких закладах України й досі залишаються спадкоємцями школи, сформованої в радянський час. Мистецька освіта в радянських республіках була штучно повернута до старих академічних принципів та в повоєнний час взята під контроль Академії мистецтв СРСР, що виробляла її стандарти.

«Перемога – тріумф – відпочинок»

Коли: до 15 серпня

Місце: Підгорецький замок, Львів

У Підгорецькому замку триває виставка Володимира Буднікова та Влади Ралко «Перемога – тріумф – відпочинок». Полотна «Битви» Володимира Буднікова є одночасним виявом розкішного та суворого. Пишний живопис як проголошення тріумфу, церемоніального потлачу, надміру героїчного сп’яніння розгортається на неґрунтованому полотні, терені тканини «бідняків», ознаки простого дому на протилежність високості панської оселі. Інсталяція Влади Ралко «Недільний обід» (2020–2021 рр.) перебуває в експозиції одразу у двох видах, але на відміну від «Битви», де протистояння утримується всередині як серії, так і кожної окремої роботи, тему «Обіду» подано ніби у двох тональностях.

«Згадати той день коли»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

«Згадати той день коли» — групова виставка українських митців. Це перший проєкт в межах нової серії виставок, які поєднуватимуть роботи українського мистецтва з колекції PinchukArtCentre, в основному зосередженої на 1990-х та початку 2000-х років, з новими, спеціально створеними чи наданими для виставок нещодавніми роботами.

«Камінь б’є камінь»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Виставка демонструє як новостворені, так й існуючі роботи, які є рефлексією на теми української історії, політичного насильства, національного історичного спадку, авангарду та радянської утопії. Ця виставка досліджує виклики теперішнього часу в нерозривному зв’язку з минулим, використовуючи історію, щоб освітити сьогодення та уявити майбутнє.

«Хвостосховище»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre, Київ

Нова робота Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського представлена в формі Музею людської цивілізації, створеного в майбутньому, вже після загибелі людства. Музей присвячено майбутній археології хвостосховища в Кривому Розі. Хвостосховище — це комплекс спеціальних споруд, призначений для зберігання радіоактивних, токсичних та інших відвальних відходів збагачення корисних копалин. Робота торкається теми відповідальності людини перед земними ресурсами та химерних форм, яких можуть набути сліди перебування людської цивілізації на Землі.

«Вчора, сьогодні і завжди. Одеса в колекції Вадима Мороховського»

Коли: до 28 серпня

Місце: Музей сучасного мистецтва Одеси

Виставка, що зібрала безліч творів образотворчого мистецтва, примірників нумізматики та інших артефактів, пов’язаних з культурою та фінансами Одеси, команда музею присвячує 50-річному ювілею засновника МСМО, мецената та громадського діяча Вадима Мороховського. Експозиція виставки настільки велика, що включає десять самостійних тематичних блоків, місце кожному з яких знайшлося в окремому залі.

ОПЕН-КОЛИ

Опен колл від Канівського міжнародного скульптурного симпозіуму

У вересні 2021 року вже вдесяте відбудеться Канівський міжнародний скульптурний симпозіум. Основна мета симпозіуму — розвивати і підтримувати українську сучасну скульптуру в камені, заохочувати та підтримувати сучасних українських скульпторів, збирати найкращий скульптурний досвід на одному симпозіумному майданчику, відкривати і підтримувати нові імена. Симпозіум є внеском у підвищення рівня української скульптури, культивування розуміння взаємодії об’єкта з середовищем, представлення тривимірного мистецтва у вільному доступі.

Винагорода — 40000 євро.

Подати заявку можна до 10 липня.

Подати фільм на Docudays UA

Подати свій фільм можна в конкурсну програму, що складається з трьох секцій: міжнародного конкурсу DOCU/СВІТ та DOCU/КОРОТКО й національного конкурсу DOCU/УКРАЇНА, де представлені документальні стрічки, створені в Україні або в копродукції з Україною, а також українськими режисерами та режисерками у співпраці з іноземними компаніями-виробниками.

Подати фільм можна через платформу FILMFREEWAY. Прийом та розгляд заявок є платним.

*Подаючи свій фільм на фестиваль, ви погоджуєтеся з умовами подання та регламентом Docudays UA.

Дедлайн прийому фільмів – 1 грудня.

Her (ex)position

Проєкт Аукціонного дому «Корнерс» і Dofa fund створений на підтримку жінок, які починають свій шлях у мистецтві. Пілотний проєкт розрахований на 1 рік. Для пропозиції виставки варто надіслати 5-7 фото робіт, коротку інформацію про авторку (й кураторку) і короткий опис ідеї. Детальніше за посиланням.

Заявки надсилати на пошту: [email protected]

Дедлайн: немає.

Літня мистецька програма для підлітків віком від 15 до 18 років 

Демократична школа «Майбутні» запрошує на мистецьку резиденцію. Формат програми запропонує учасникам обрати свій медіум та прожити практичні заняття. Живописна, Перформативна, Історична, Керамічна та Звукова майстерні існуватимуть паралельно, учасники підготують власний проєкт протягом тижневої програми на природі. Менторами стануть Світлана Лібет, Максим Козлов, Тамара Трунова, Гіа Маміашвілі та Наталка Хананова.

Учасни(ці) майстерень презентують свої доробки під час фінальної виставки зроблених робіт, отримають досвід мистецької практики та створення події.

Аплікаційна форма та детальний опис програми тут.

Дати виїзду: 25-31 липня.

Contemporary Art Rivne. Open Call

7 — 28 серпня 2021 року Платформа взаємодій «Простір» за підтримки Українського культурного фонду анонсує мистецьку резиденцію Contemporary Art Rivne для митців/сткинь, дослідників/ць та активістів/ток, що привертає увагу суспільства до проблем водних ресурсів, збереження історичної спадщини й осмислення екологічного стану міста й регіону.
Аплікаційна форма та детальний опис програми тут.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Зберегти

Більше матеріалів

«Довженко-Центр» разом зі Спілкою кінокритиків України зробили рейтинг кращих фільмів
353

«Довженко-Центр» разом зі Спілкою кінокритиків України зробили рейтинг кращих фільмів

Airbnb дивує: у туристів з’явилася можливість орендувати перший спроєктований Гауді будинок
266

Airbnb дивує: у туристів з’явилася можливість орендувати перший спроєктований Гауді будинок

Штучний інтелект допоміг відновити відрізані частини картини «Нічна варта» Рембрандта
280

Штучний інтелект допоміг відновити відрізані частини картини «Нічна варта» Рембрандта

Галерея вилучила з колекції відео, на якому художник визначав ступінь краси перехожих дівчат
333

Галерея вилучила з колекції відео, на якому художник визначав ступінь краси перехожих дівчат

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: