Підтримати

Куди піти з 7 по 13 червня

Артем Волокітін, робота з виставки «Абстрактне світло»
Артем Волокітін, робота з виставки «Абстрактне світло»

Щотижнева рубрика «Мистецька афіша» — підбірка актуальних подій в Україні.

ПОДІЇ

Коли: 8 червня, 19:00

Реєстрація: тут

The show must go on/offline — це серія освітніх майстер-класів про технічну реалізацію діджитал-подiй. Програма з 5 зустрічей розрахована на менеджерів, які організовують гібридні події власними силами, невеликою командою та з обмеженими ресурсами.  Цього тижня своїм досвідом поділяться: Марія Тимощук, (Інша Освіта) та Вікторія Лещенко, (програмна директорка Docudays UA).

Дивитися на пейзаж – здійснювати акт пам’яті

Коли: 8 червня, 19:00

Місце: «Щербенко Арт Центр», Київ

Художники Ярема Малащук та Роман Хімей разом із куратором Дмитром Чепурним та кураторкою Олександрою Погребняк розкажуть про роботу «Щоб потім не казали, що ми не пам’ятаємо» та контекст її створення під час резиденції «Ландшафт як монумент». А за півгодини до дискусії, о 18:30, артцентр запрошує всіх охочих до перегляду фільму «Щоб потім не казали, що ми не пам’ятаємо».

ВИСТАВКИ

«Нове місто друзів» проєкт Яреми Малащука та Романа Хімея

Коли: до 6 червня

Місце: «Щербенко Арт Центр», Київ

«Щербенко Арт Центр» презентує першу персональну виставку переможців конкурсу МУХі 2019, дуету Яреми Малащука та Романа Хімея, — «Нове місто друзів». Ця назва запозичена з вірша американського поета Волта Вітмена, написаного у 1867 році, який відсилає до ранньо-соціалістичних ідей єдності. Щоправда крізь призму сучасного неоліберального устрою ці рядки майже повністю профановано, адже утопічними ідеями вправно оперують, особливо в часи коронавірусної кризи, коли спільність — це те, на чому всі так зосереджені.

«Автор у грі»

Коли: з 28 травня

Місце: «ЄрміловЦентр», Харків

«Автор у грі» стане першою масштабною виставкою, яка познайомить глядача з історією Харківської школи фотографії як історією спільноти, де визначну роль відіграє партисипативна дія, а сам фотограф є одним з головних об’єктів, навколо якого розвиваються фотографічні практики. Відмовляючись від ролі стороннього, незаангажованого спостерігача, митці фіксують власні життєві етапи, маркують своє місце в суспільстві та декларують небайдужість до тих соціальних процесів, що відбуваються навколо.

Василь Кандинський «Фігуративна свобода»

Коли: до 12 червня

Місце: Мистецький центр «Шоколадний будинок»

Назва виставки обіграє ідею скетчбуку як простору для вільної творчості митця, його задумів і начерків. Це — його особистий «храм», затишна художня «майстерня» в мініатюрі, де він аналізує, співставляє, експериментує, шукає об’єктивні закони форми та нові змісти. Нещодавно віднайдений скетчбук 1922 року художника та теоретика мистецтва авангарду, піонера абстрактного мистецтва Василя Кандинського — не виняток. В експозиції представлені п’ятнадцать ескізів (папір, туш, пензель, графітний олівець) та акварелей Василя Кандинського з колекції родини Ходорковських.

Мультимедійна виставка «Добре проторені зв’язки»

Коли: до 13 червня

Місце: Музей кіно Довженко-Центр, Київ

У межах виставки українські медіахудожники та медіахудожниці Photinus Studio, SVITER Art Group та Іван Світличний вступають у діалог з візіонерськими розробками вчених 1960–1980-х та науково-популярним кіно студії «Київнаукфільм» того ж періоду.

Віталій Кохан. CIRCA 2020

Коли: до 12 червня

Місце: The Naked Room, Київ

Перша виставка галереї, цілковито присвячена скульптурі та об’єктному мистецтву. Об’єкти з бетону, чавуну, бронзи, картону, пап’є-маше Віталій Кохан створював протягом 3-х років. Виставка в The Naked Room стане першою спробою зафіксувати в часі та просторі принаймні проміжний результат його невпинного експерименту з формою, матеріалом, з сучасним прочитанням класичної скульптури.

«Євген Равський. Від міфу до міфу»

Коли: з 13 червня

Місце: локація Львівської національної галереї мистецтв ім. Б. Г. Возницького (Палац Лозинського, вул. Стефаника, 3)

Особливістю цієї виставки є те, що вона представляє живописні та графічні роботи тридцятирічного часового діапазону (це період від 90-х років і до сьогодні), які об’єднує спільна тема міфу: античного, біблійного й сучасного. Персонажі на полотнах — це люди сьогодення, перетворені на непідвладні часу архетипи. У своїх останніх роботах Равський пише теперішню Україну, як грецький епос – твори, об’єднані циклом «Іліада», будуть представлені поруч із серією «Люди і крила» з першої персональної виставки художника у Львові та монументальними живописними і графічними роботами неосецесійного періоду (його можна умовно окреслити 1988–1998 роками), героями котрих виступають Заратустра, Даліла, Самсон, Яків та Леда.

«Камінь, ножиці, папір»

Коли: до 20 червня

Місце: Kooperativ, вхід за реєстрацією

Port.agency та Kooperativ презентують новий проєкт, створений у межах спільної річної артпрограми. Експозиція «Камінь, ножиці, папір» досліджує трансгресивний досвід й людські відчуття, що виникають на зіткненні задоволення й болю. Артпроєкт художниці Наташі Шульте, створений за участю письменника Сергія Жадана. Експозиція поєднує у собі живопис та поезію, що інтегровані у простір та пропонують резидентам й відвідувачам інтерактивний досвід: вони мають самостійно віднайти всі елементи експозиції, що розташовані як в очевидних, так і у прихованих місцях. Таким чином мистецтво стає невід’ємною частиною робочого процесу та формує творчу атмосферу простору.

«Пропаганда світу моєї мрії»

Коли: до 20 червня

Місце: Voloshyn Gallery, Київ

Катерина Лисовенко звертається до живопису і досліджує історію його використання в якості інструмента створення міфу та пропаганди. Розглядаючи античні міфи та християнську іконографію, художниця переосмислює їх з точки зору сучасної повістки понять рівності, стосунків людини з природою, гендеру і сексуальності. Своїм живописом Лисовенко пропагує утопічний світ, в якому людина вільна, а постійна боротьба за захоплення природного, матеріального та інформаційного просторів закінчилася.

«Абстрактне світло»

Коли: до 27 червня

Місце: Dymchuk Gallery

Проєкт «Абстрактне світло» досліджує природу світла та можливостей його сприйняття. Світло є необхідним елементом бачення людини — його надлишок засліплює і травмує водночас. Для Волокітіна живопис виявляється способом примиритися з природою та оприявнити її властивості. Художник зазначає: «Живописна техніка дозволяє створювати ілюзію сонячного світла, яке можна розглядати без захисних засобів. Контрасти і перехрещування променів, ритмічне повторення й туманності наповнюють собою площину полотна і змушують його вібрувати».

Ne travaillez jamais 

Місце: 39.9gallery, Київ

Коли: 30 червня

«Ніколи не працюйте» — це гасло, написане на паризькій стіні в 1953 році теоретиком Гі Дебором, що було вираженням прагнення до життя, орієнтованого на художню самореалізацію. Однак водночас цей вислів означав заклик повстати проти справжньої біди роботи, повстати проти іноді жорстоких, іноді піднесених обмежень різноманітної, болісної та відчуженої роботи, проти прекарності праці.

Сторіччя. Фелліні у світі

Коли: до 13 червня

Місце: Музей кіно Довженко-Центр, Київ

Довженко-Центр за ініціативи та підтримки Італійського інституту культури у співпраці з кінофестивалем «Молодість» має честь представити мандрівну виставку «Сторіччя. Фелліні у світі». Виставка подорожує світом і своєю черговою локацією обрала Музей кіно Довженко-Центру. Ім’я Фелліні ще за життя маестро стало відомим у всьому світі та закарбувалося як синонім поняття «мистецтво кінематографу». Його «8 з половиною», «Солодке життя», «Ночі Кабірії», «Амаркорд» досі бентежать глядачів та кінематографістів світу.

«Відкрита можливість: Українське сучасне мистецтво з приватних зібрань»

Місце: М17, Київ

Коли: до 25 липня

Виставка «Відкрита можливість» пропонує погляд на сучасне мистецтво України крізь одну з можливих моделей музейного зібрання «тут і зараз», основу для якого закладає спільний внесок українських колекціонерів.
Виставка охоплює нетипово широкі часовий і стилістичний діапазони. За часовими координатами – від кінця 1950-х років минулого століття до початку 2010-х нинішнього. За стилістичними, за якими й вибудувано логіку експозиції, — від одеського концептуалізму і Харківської школи фотографії до київського нонконформізму й української «нової хвилі», а також митців «поза системою».

«Згадати той день коли»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre

«Згадати той день коли» — групова виставка українських митців. Це перший проєкт в межах нової серії виставок, які поєднуватимуть роботи українського мистецтва з колекції PinchukArtCentre, в основному зосередженої на 1990-х та початку 2000-х років, з новими, спеціально створеними чи наданими для виставок нещодавніми роботами.

«Камінь б’є камінь»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre

Виставка демонструє як новостворені, так й існуючі роботи, які є рефлексією на теми української історії, політичного насильства, національного історичного спадку, авангарду та радянської утопії. Ця виставка досліджує виклики теперішнього часу в нерозривному зв’язку з минулим, використовуючи історію, щоб освітити сьогодення та уявити майбутнє.

«Хвостосховище»

Коли: до 15 серпня

Місце: PinchukArtCentre

Нова робота Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського представлена в формі Музею людської цивілізації, створеного в майбутньому, вже після загибелі людства. Музей присвячено майбутній археології хвостосховища в Кривому Розі. Хвостосховище — це комплекс спеціальних споруд, призначений для зберігання радіоактивних, токсичних та інших відвальних відходів збагачення корисних копалин. Робота торкається теми відповідальності людини перед земними ресурсами та химерних форм, яких можуть набути сліди перебування людської цивілізації на Землі.

ОПЕН-КОЛИ

OPEN CALL: UKRAINIAN-AUSTRIAN ART RESIDENCY 2021. TEMPORARY UN/AVAILABILITY

Мистецький арсенал та Австрійський культурний форум у Києві вперше презентують спільний міжнародний проєкт — Українсько-Австрійську Мистецьку Резиденцію (UAAR), покликану посилити зв’язок між українськими та австрійськими митцями та надати їм підтримку. У 2021 році резиденція запрошує художників і художниць з України та Нижньої Австрії взяти участь у програмі «Тимчасова не/доступність».
Докладніше про умови участі.

Подати заявку можна до 31 травня включно.

Українсько-австрійська мистецька резиденція

Програма «Тимчасова не/доступність» спрямована на дослідження та переосмислення поняття місця в умовах відсутності фізичного доступу до нього та пов’язаних із ним аспектів пам’яті, історичного та соціального контекстів. Художники та художниці матимуть змогу проаналізувати, як вивчення цифрового зображення розширює візіонерські можливості та провокує на створення цифрової поетичної мови.

Більше інформації читайте тут.

Подати заявку на участь можна до 31 травня включно.

Центр Gedankendach оголошує набір на міжнародну онлайн-резиденцію для митців з України та Німеччини ANABASIS

Резиденція ANABASIS, інспірована одним із найважливіших німецькомовних поетів ХХ століття Паулем Целаном, запрошує німецьких та українських митців і мисткинь, що працюють з новими медіа, дослідити питання ідентичності та постгуманізму. До участі в проєкті буде відібрано 10 учасників. Вони отримають по 800 євро (або еквівалентну суму в гривнях для мисткинь та митців з України), що включає гонорар і кошти на виготовлення робіт.

До 31 жовтня 2021 року митці та мисткині матимуть час завершити й передати свої роботи для їх ексклюзивного розміщення на платформі anabasis.space.

Дедлайн подачі заявок: 6 червня 2021.

Her (ex)position

Проєкт Аукціонного дому «Корнерс» і Dofa fund створений на підтримку жінок, які починають свій шлях у мистецтві. Пілотний проєкт розрахований на 1 рік. Для пропозиції виставки варто надіслати 5-7 фото робіт, коротку інформацію про авторку (й кураторку) і короткий опис ідеї. Детальніше за посиланням.

Заявки надсилати на пошту: [email protected]

Дедлайн: немає.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та нажміть Ctrl+Enter.

Зберегти

Більше матеріалів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: