9 лютого в бельгійській галереї Transit відкриється виставка Нікіти Кадана The Beautiful Colonizer, у ній представлять графічні та живописні роботи за 2018–2020 роки. Умовно виставку можна поділити на чотири блоки: радянські монументи і їх руйнування в періоді «декомунізації»; український авангард 1920-х; ультраправі, їх вандалізм та соціалізація молоді на рейв вечірках під електронну музику. Одне з центральних питань, яке ставить виставка The Beautiful Colonizer: «Чи можна говорити про радянський період історії України як про “колонізацію” та чи можна дивитися на сучасну країну через постколоніальні об’єктиви».Також буде показано фільм Documenting Cxema Яреми Малащука та Романа як інтервенцію до експозиції.
Катерина Грегос (кураторка, арт-критикиня — прим. ред.) про роботи художника:«Нікіта Кадан своєю роботою утримує непросту позицію між політичними ідеологіями та виходить за межі одновимірних визначень утопії чи дистопії (вони зазвичай лежать в основі суперечливих політичних позицій), щоб прискіпливим поглядом вивчати наслідки їхньої практики. Водночас художник звертається до критики неокапіталістичного ладу, який у колишніх радянських країнах прийшов на зміну соціалістичним ідеалам та цінностям, що самі бувши небездоганними, залишили соціальний вакуум, який все ще слід заповнити».
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: