Учені технологічного інституту Карлсруе виявили, що художники Відродження, а саме Леонардо да Вінчі та Сандро Боттічеллі, змішували яєчний жовток із фарбою, аби запобігти пошкодженню картин. Ймовірно, саме завдяки такій практиці їхні полотна збереглись до наших днів.
Експерти з’ясували, що ця методика допомагає протистояти вологості, тріщинам та жовтінню. Дослідники говорять, що раніше цей інгредієнт на картинах хибно сприймали за випадкове забруднення. Однак тепер стає зрозуміло, що художники навмисне міксували інгредієнти й фактично створили нову техніку.
«Наші результати показують, що навіть із дуже невеликою кількістю яєчного жовтка можна досягти дивовижної зміни властивостей фарби, демонструючи, наскільки це могло бути корисним для художників», — зазначає автор дослідження Офель Ранке.
Також Ранке зазначив, що відчутну різницю між картинами, де є компонент, а де його немає, можна простежити на прикладі картини Леонардо да Вінчі «Мадонна з гвоздикою»: робота демонструє очевидні «зморшки» на обличчі Марії та дитини, яких вдалося б запобігти при додаванні до олійної фарби яєчного жовтка.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: